fredag 29 maj 2009

Vecka 39



En sista bild på magen... Även om det slutar med att jag går över tiden så kommer inte magen att förevigas mer, det räcker nu!

Bilden är tagen i kväll i profil, den verkligen hänger ner för att visa att den är klar! Utan att jag tänkte på det så kom vaggan med i bakgrunden som ett fint litet tecken. Från magen till vaggan hoppas vi att Skrållan snart ska förflytta sig på ett lugnt och fint sätt. Vaggan är speciell, där låg jag själv för trettiofem år sedan och sov så gott!

torsdag 28 maj 2009

Shopping!

I går fick jag följa med Anna och Alice på utförsäljning av Peak kläder i frihamnen. Det kan man ju inte tacka nej till även om det kanske inte var optimalt för höggravida... En stor lagerlokal och kläder överallt, i kartonger på golvet och hängande efter alla väggar. Det var bara att prioritera och ge allt en stund... Slutligen var jag jättenöjd när jag löste ut mig i kassan. Det blev en fin höstjacka för mig som ska vara ute på promenader hela hösten, en hoodtröja så klart som jag redan går runt och myser i. En blus och ett linne som jag längtar till att få på mig och även ett par byxor och en piké till min man.:) Tänk att lite shopping kan göra människan så glad! I dag däremot får jag som vanligt tillbaka för att jag tog ut mig. Är jättetrött och har legat i sängen hela förmiddagen. Passar bra eftersom det regnar. Torsdag i dag, hörde ryktesvägen att i helgen är det dags att åka till Danderyd för ett besök på BB Stockholm, det ser jag fram emot!

28 grader varmt och sol utlovas inför pingsthelgen för er som inte tänker föda barn!

Ha det så skönt...



måndag 25 maj 2009

Måndagstankar!


Ja, i dag har jag ju verkligen inget att klaga över! I dag njuter jag av sol och lugn och ro... Ute är det fantastiskt väder, bara så ni vet alla som sitter inne vid skrivbordet! Jag försöker gå runt på tomten och flanera, inte göra en massa saker. Det är inte det lättaste som ni vet, ni som känner mig men jag tycker att jag lyckas rätt bra! Försöker att inte vara för mycket i solen för huden beter sig lite annorlunda som höggravid.

Vårt nya rum börjar ta form och i går kväll kom skrivbordet på plats. Det ser kanonbra ut men jag måste tänka vidare nu hur fortsättningen av den efterlängtade arbetsplatsen ska se ut. Måste komma på lite smarta lösningar.

12 dagar till Skrållans datum, tänk vad konstigt det känns att gå här och inte ha en aning om när "det" ska hända. Det är bara att acceptera en helt maktlös situation. Jag funderade just vad jag skulle göra om vattnet gick nu mitt på dagen. Får väl ringa en taxi i så fall eller skrika på någon granne som kör mig.


Den som väntar på något gott...

söndag 24 maj 2009

Förvandlingen!

Vårt lilla barn, Gustav lillkillen har genomgått någon slags förvandling under några få veckor. Det är säkert helt normalt för hans ålder.... Men för mig kom det så snabbt och jag är inte riktigt med på tåget än! Helt plötsligt har flera kompisar blivit riktiga polare här på gatan och Gustav drar på sig skorna och ropar i dörren " jag går ut och sparkar nu"... Sedan är han borta och vi ut och efter för att se att allt går bra och rätt till. Det gör det så klart för det allra mesta och han vet reglerna rätt bra. Så klart blir det tydligt att om man är med kompisar så kan man tänja på gränserna lite lättare... Det innebär många "duster" här hemma då vi får förklara varför det är så och varför det är si... Till svar får vi den fantastiska kommentaren "jag vill inte prata med er" och sedan går han och sätter sig under skänken i rummet och tjurar. Härligt, 3,5 och redo för att bli en fri individ med egna värderingar och många viljor! Det sköna är att många andra stunder är han den han alltid har varit, otroligt klok och mysig och så klart mammas och pappas lilla älskling!

Puss Gustav!

onsdag 20 maj 2009

Arbetsbefriad!

Arbetsbefriad i drygt ett år!
Läste om att det inte var riktigt rätt att använda ordet "föräldraledig" för särskilt ledig kommer jag nog inte att bli...
Det känns märkligt att åka från jobbet, kollegor och barn och veta att jag inte kommer att åka dit för att jobba på så lång tid...
Nu ska jag verkligen skifta fokus och bara koncentrera mig på min kropp och min familj och vår väntan på lilla bebisen!
"Jag går hem och lägger upp benen i soffan" skrev jag till mina kollegor för ganska exakt 3,5 år sedan i ett mail den dagen jag slutade. Inom tre dagar var Gustav redan född så i dag har jag lämnat samma meddelande, nu är det bara att vänta och se!

Hör av er alla lediga, nu kan jag luncha varje dag:)

Trevlig långhelg!

fredag 15 maj 2009

Vilken vecka!

När man borde ta det som mest lugnt så händer det mesta... Det är ju en klassiker i vänta barn sammanhang!
Här hemma startade vi vårt bygge i måndags morse klockan 7. Sedan har "byggkillarna" som Gustav kallar dem jobbat mellan 7-18 oabrutet varje dag och även i morgon lördag... De är helt otroliga och väldigt duktiga! Det är ju underbart att följa ett bygge när det händer så mycket hela tiden... I morgon ska fönstret på plats och golvvärmen. Kenneth har spacklat och ska sedan måla vita väggar, golvet blir grå/svart och väldigt spännande att se när det kommer på plats!
Vi kommer att få ett fint rum här på nedervåningen, tyvärr blir det ju inte så mycket kvar av garaget. Det blir till att organisera ordentligt därinne sedan.
Längtar till det roliga, att inreda:)

22 dagar kvar på Skrållans nedräkning!
Jag börjar känna mig sliten , vätskan kommer med besked men det är bara tre jobbdagar kvar! I morgon hoppas vi på sol när vi ska på kalas i Hagaparken...

Trevlig Helg!

söndag 10 maj 2009

Slutet närmar sig...

Välkommen vecka 36...

Nedräkning!

I går hade jag en jättesvacka och trodde nästan att jag skulle föda. Kroppen gav så konstiga signaler men i dag är en ny dag och jag har sovit betydligt bättre. Sömnen är ju helt avgörande för att orka med dagen.
När man är en osmidig flodhäst sover man inte så bra, kissar just nu varannan timme, tar näsdroppar då och då och vaknar så klart när jag vänder mig:)
Skrållans spjälsäng är bäddad, jättefin blev den och även vaggan här nere som jag själv legat i står redo att ta emot prinsen!
Jag har rengjort bilstolen och i dag ska vi tvätta bebiskläder och kanske packa väskan...
Som sagt jag är redo, men jobbar helst en dryg vecka till för att ge mina andra 26 barn det sista av min omsorg!



Solen skiner, ha en skön söndag!


onsdag 6 maj 2009

Sport i rutan!

Det är ju fantastiskt hur mycket sport det alltid är på tv:n. Jag förstår att det finns annat på andra kanaler men här hemma tas alla chanser till sport.. Just nu är det hockey VM var och varannan dag som blandas med allsvenskan i fotboll. De matcher som inte visas i televisionen kan man köpa och se på datorn:) Samtidigt pågår Champions league i fotbollseuropa med riktigt spännande matcher. I bland måste man också hålla koll hur det går för Z i NHL-slutspelet, ofta väldigt sent på kvällarna!


Jag gillar sport så det är ingen klagan utan bara en reflektion av utbudet. Just nu har jag inte så många åsikter heller utan finns bara i soffan som en zombie efter 20:00...
Synd att de måste ha hjälm...
Tur att man vet vad som finns innanför gallret...