
onsdag 31 december 2008
Nyårsmeny!

tisdag 30 december 2008
Nytt mot gammalt...



söndag 28 december 2008
Kill i magen...
Vårt andra ultraljud närmar sig och det blir så spännande att se om det går att se vem som bor där inne i magen!
Min man träffade en gammal kompis i dag i ishallen, han hade en 13-årig flicka som som var inne i värsta tonårsperioden... "Jag hoppas på en son till blev slutsatsen av det samtalet för maken"...
fredag 26 december 2008
En dag för eftertänksamhet!
Det är fortfarande något vi måste tänka på varje dag, vi glömmer så lätt och tar allt för givet.
Lev livet i dag och ta hand om dina nära och kära!
torsdag 25 december 2008
Juldag-vilodag!
Vi låg länge i sängen och kollade på Pippi på rymmen, åt en lång frukost, testade alla nya julklappar i form av leksaker och spel och Halvan som polis på datorn. Jag dammsög efter alla elva gäster och allt julklappspapper. Sedan lockade vintervädret oss ut på en härlig promenad i min underbara nya dunjacka! Korv och bröd och en film framför soffan... Nu väntar ett bad och sedan blir det rester av god julmat till middag...
En summering av juldagen:-)
I morgon följer jag mamma på mellandagsrean i stan! Samla kraft o vässa armbågarna...

Tomten kom på besök på Katarina! Han ramlade omkull, kanske berodde det på hans kraftiga förkylning och febertopp!...
tisdag 23 december 2008
Snart julafton!
Hysteriska dagar på jobbet och sedan blev det äntligen lov i fredags, skönt att vara ledig ändå fram till 7 januari!
Bråda dagar med julklappsköp (och ända är jag för lite julklappar och mer mys!) och handling av mat, smygjulafton med Gustavs kusin, kompisar som hälsat på och en 3-årskontroll på BVC så här dagen innan julafton. Gustav blev en godkänd treåring så han kommer nog att få några klappar i morgon!
Vår gran står så fin här hemma för första gången på Katarina! Det är mysigt med julgran, den ger stämning... I natt kommer tomten och lämnar klappar under granen, spännande!
Till Er alla:
En riktigt GOD JUL :)
lördag 13 december 2008
Återhämtning!
Nu behövs återhämtning och därför reser vi i väg på några lyxdagar till alperna i morgon! Helt fantastiskt ska det bli, jag har inte haft tid att tänka på det alls så det hela känns verkligen spontant och som en överraskning...


onsdag 10 december 2008
Det drar i hop sig...
Min mage växer, jag riktigt känner det i hela kroppen. Läste att bebisen har dubblat sin vikt på en vecka vilket nog är förklaringen... Måste bara bli frisk så jag kan ge mig ut på promenader, tokigt att bli en julgris redan nu. Resan är lång!
lördag 6 december 2008
En lördag i december

torsdag 4 december 2008
Vinglig start!
Fröken på Gustavs dagis berättade på utvecklingssamtalet att Gustav berättar så mycket om hur ni har det hemma. Han säger att "min mamma bara ligger i soffan och sover, jag brer över henne filten"... Hoppsan, dags att förklara ett och annat för förskolläraren:)
Men...
Nu har det vänt, hurra!
Nu växer magen med stormsteg och jag glider i väg till jobbet utan problem. Förutom nu då när jag tyvärr har blivit liggande med värsta förkylningen. Inte min grej att vara hemma och bara vara väldigt förkyld... Jag har dock lovat att ta hand om mig lite bättre i detta tillstånd så jag blir hemma även i dag.
Den andra trimestern, om det nu heter så, ska väl vara den bästa?!
onsdag 3 december 2008
Benämning
Gustav pussar på magen och pratar med bebisen, han har hittat en gammal napp som han nu ska spara till sitt syskon.
Häftigt!
tisdag 2 december 2008
Ny resa!
En spännande resa har startat i vår familj.
Inte till varmare breddgrader utan från tre till fyra familjemedlemmar.
Följ med på resan fram till Skrållans födelse!
söndag 30 november 2008
onsdag 17 september 2008
lördag 6 september 2008
Hösten här!




fredag 5 september 2008
Biblioteket!
tisdag 26 augusti 2008
Hokus Pokus
www.timeoutisigtuna.nu
Jag tror Yoga andningen satt snurr på mig för jag skrev mitt gamla efternamn som autograf och drömde att jag sprang runt i mina gamla hemstäder väldigt stressad!
Så jobbigt, ska jag driva ut en massa gammalt skit ur min kropp nu? Någongång ska det väl ut. Alla människor bär säkert på saker som vi inte tänker på i vardagen men som ligger där långt bak och väntar på rätt tillfälle. Jag har en kompis som besökt en kinesolog och hon berättade spännande historier minsann. Kvinnan frågade om några speciella saker hade hänt henne vid olika åldrar som orsakat spänningar osv. Det stämde och efter behandlingen gav det rätt jobbiga effekter. Men sedan blev det bättre tror jag. I alla fall tycker jag att sånt här är så spännande! Jag vet Karin, det är lite hokus pokus med mig..hi hi.
måndag 25 augusti 2008
Kylskåpet på rätt plats!
torsdag 21 augusti 2008
OS-uppdatering!
Men i dag blev ju till och med jag intresserad av ridsport när "vi" tog en silvermedalj... Ännu gladare blev jag när Jörgen Persson gick vidare i pingisen. Det är en kul sport att titta på! Tänk att han är 42 år och på sådan toppnivå fortfarande:-)
Annars då, inga speciella att nämna va?! Kanske Wissman, det var ju bra att ta sig till final...
Så talar en riktig svensk? Nöjd med finalplatser.
Vi får väl se hur helgens blå-gula klarar sig!
söndag 17 augusti 2008
Kallur!

Heja Sanna!
Om någon är mer värd en OS-medalj än någon annan så tycker jag att det är Sanna. Vet inte varför men det är nog för att jag tycker att hon verkar vara en så härlig person. Jag blir glad när jag ser och hör henne! I morgon är det semi och jag sitter instängd på en föreläsning hela dagen. Får väl lov att bli kissnödig precis vid 2-tiden...
Scandinavian Masters

Jag har aldrig varit på en stor golftävling förut. Jag gillade det, riktigt kul att följa med runt banan! Vi tog också en paus och fick äta god buffémat och kolla inspelet på hål 18. Vädret var fint och alla var glada. Gladast i dag var nog vinnaren Peter Hansson, grattis! Jag hejjade nog på lill-Pelle men han blev tvåa. Bollen försvann på hål 17 och då fick han verkligen ge sig. Det här sista har jag sett på TV. Jag var i verkligheten i går när det var sol, smart!
lördag 9 augusti 2008
Kryp i kroppen..
torsdag 7 augusti 2008
Otrohet och gravsättning...
Jag hyrde filmen Himlens hjärta med Persbrandt, Endre, Eklund och Lundqvist. En speciell historia om otrohet och djupa tankar. Det ledde ju till att jag fick sitta kvar en stund efter filmen och analysera livet med min man! Då filmen slog av så kom ju tv:n på och där var det Uppdrag granskning som handlade om hur man gravsätter kistor i Vännäs församling. Slår sönder kistlocket när man ska trycka till så blir det mindre sättningar.... Just det, hmm det ledde till att jag fick analysera vart jag vill ligga så småningom med min man. Jag vill nog inte ligga någonstans alls utan måste fundera vidare på andra alternativ.
Senaste tiden har jag drömt så mycket när jag sover för jag läser en läskig bok innan jag ska somna... Men hur ska det då gå den här natten?
God natt.
onsdag 6 augusti 2008
Rutiner bortblåsta!
Vi ska ju se en film, det blir en sen film och det är inte vi så bra på för vi blir så trötta...
Jag tror att det blir helt slut med att sova middag nu för sonen!
Hur gamla var era barn när de slutade sova middag???
Sista semesterveckan!
Dagis, middag loch lite lek och sedan marsch i säng. Varje dag. Inget annat skoj innan jul minsann... Säkert!
söndag 27 juli 2008
Herr Palm

lördag 26 juli 2008
Pontopidan!
Jamaica och Red stripe
fredag 25 juli 2008
Klart!!!

tisdag 22 juli 2008
Snart OS!

söndag 20 juli 2008
Hett utflyktstips!





lördag 19 juli 2008
Skitprat!
I slutet av passet när jag var som mest trött och skulle trampa upp för den sista tunga backen, ni vet när man behöver som mest syre och andas med öppen mun långa djupa andetag för att överleva. Då är det någon som släpper en smygfis som kommer osande bakåt i salen. Eftersom jag satt på sista rad fanns det ju inget annat att göra än att fortsätta andas och det är ju så vidrigt för det luktade verkligen mycket och länge! Tur att Gustav är i kiss o bajs åldern och gärna pratar om bajskorv hela tiden.... Nog med skitprat nu, god natt!
fredag 18 juli 2008
Framtidens träning?
onsdag 16 juli 2008
Fast i inredningstankar...
Just nu mycket inredningstankar i mitt huvud, jag skulle kunna surfa runt hur länge som helst! Sköna hem har också fina inspirationsbilder från fina hus, bland annat ett sjönära hus på Dalarö, great!
Bygget går vidare och i morgon ska taket på plats, kul!
måndag 14 juli 2008
Öluff i Kroatiska skärgården!
Hur summerar vi semestern om inte allra bäst i några bilder!
BAD


Vackrare och finare vatten tror jag knappt finns. Underbart! Gustav visar upp sina simkunskaper och flyter.
PLATSER

Vackra gamla städer med smala gränder, mysigt! Vi besökte för oss tre nya ställen vilket var kul. Startade på Jelsa, åkte till Korcula och avslutade på Vis. Mycket båt och bussturer runt till öarna.
SÄLLSKAPET

Gott oftast men man blir ju less efter ett tag... Utsökta pizzor, pasta, kötträtter och en och annan fisk eller musslor som var min mans favorit! Gott med stekt korv och spagetti när vi kom hem!
torsdag 26 juni 2008
Tredje medhjälparen!



onsdag 25 juni 2008
Glashuset!
söndag 22 juni 2008
Midsommarhelgen!
söndag 15 juni 2008
Dagen efter...

Det borde ju inte vara möjligt att förlora i sista minuten! Är det inte så typiskt? Jag tycker att de var värda en poäng men men, så kan det gå. Festen vi var på fortsatte i alla fall i glada skratt sent in på natten trots förlusten! I dag har det däremot varit trögt här i vårt hus... Man får stå sitt kast för en rolig kväll. Nu på kvällskvisten har vi i alla fall varit ute och fixat i trädgården en stund. Å andra sidan var vi ju värda en sån här dag! Jag borde ju lära mig att jag inte måste göra en massa saker jämt!
Två arbetsdagar kvar till semestern börjar...
fredag 13 juni 2008
Den blomstertid nu kommer!
Glad Sommar!
fredag 6 juni 2008
Vår lilla stad!

måndag 2 juni 2008
Gul o Blå!
Är det inte väldigt hysteriskt med alla Sverigeprylar precis överallt? ICA, Stadium, Statoil...Helst efter i går när de förlorar med 0-1 mot Ukraina... Det kanske var negativt men jag tror tyvärr inte att vi ska vara alltför hoppfulla över att få se ett bra svenskt resultat. EM är roligt ändå, det är kul med stora turneringar! Det blir lite folkfest bland oss som gillar idrott, kompisar träffas och det är ju alltid kul. Vi har visst också köpt ett kit till vår Sverigefantast, Heja Zlatan är det senaste han lärt sig!











