måndag 26 maj 2008

En två och ett halvt åring

Tre dagar!
2,5 år!

Våran Gustav är snart 2 år och 6 månader. Tänk att han har blivit en så stor kille och klarar av det mesta själv nu! Vi blir ofta förundrad över allt som han kan och vet och vill och även inte vill... Det är en härlig tid när orden bubblar och energin är hög! Gustav är en riktig pratkvarn, i fredags när jag hade bytt kläder och skulle gå ut med tjejerna kom han och sa "mamma vad fin du är". Det lever jag länge på så klart! Han älskar bollar, stora som små och han spelar ofta både fotboll, hockey, basket, golf, bowling, tennis... När vi är hos kusinerna Hampus och storRobban då är det bandy för hela slanten och lyckan lyser i ögonen! De kan hålla på hur länge som helst. Han har bra känsla tycker hans pappa, konstigt va?:-)
Vårt utvecklingssamtal på dagis var jättebra och vi gick väl därifrån som två stolta tuppar kan jag tro... Fröken Mia berättade så mycket fint om Gustav. Empatisk och omtänksam och en superduper kompis som alla vill leka med, det tycker jag är fina egenskaper!
Tänk att man kan älska någon så mycket som man gör när det gäller sina egna barn, fantastiskt!





onsdag 21 maj 2008

Bilbesiktningen:-(

Vem får jobb på bilbesiktningen? Vad har de genomgått för charmkurs, ingen om jag får tycka till... De är väl bara så jäkla vana att möta sura och otrevliga människor hela dagarna så deras bemötande blir så mot alla? Eller hamnade jag i fel persons händer? Jag var trevlig och försökte prata lite och visste redan på förhand att min kära lilla bil skulle få anmärkningar, det är alltid så nämligen... Det betyder att det gjorde mig inte upprörd men när han hade gått igenom de två fel bilen hade men så kom han till sitt tredje fel! Vindrutetorkare/spolarvätskagrejen ur funktion. Då kom jag på att det precis tagit slut och att jag skulle fyllt på men det glömde jag ju så klart! Jag försöker då lite fint förklara att "tusan det glömde jag ju"... Den är inte ur funktion! Det var då det skar sig regält och han (som tidigare haft tjänst på Samhall) gick i gång och minsann talade om för mig att om det inte kom någon vätska så är den ur funktion... Jag förstår så klart hans poäng men jag menar att där måste man väl som serviceanställd ha lite känsla i mötet med sin kund? Han ville inte prata mer med mig och vände mig ryggen och där stod jag med mitt underkända betyg i handen. Jaha, tack så mycket då sa jag (med normal ton...) Han vände sig fortfarande inte om utan jag såg hur det bara ryckte lite i hans vänstra arm...liksom en vink att du kan gå nu! Jag gick ut och satte mig i bilen och blev skitförbannad. Funderade länge på att gå in igen och läsa lusen av honom och kräva ett tack och hej... Men sedan sansade jag mig och åkte vidare till Jysk och shoppade massa saker som gjorde mig glad igen.

Fy för att besikta bilen! Nästa gång det är dags ska jag glida in i en ny fiiiin bil.......

fredag 16 maj 2008

Natti Natt

Synd att det är rätt regäl tidsskillnad mellan oss och Canada! Nu klockan 23 börjar semifinalen i hockey VM... Jag brukar väl aldrig vara vaken den här tiden en fredag men jag sympatiserade med min man och drack kaffe vid 21 för att hålla mig vaken en stund. Jag menar Henke står ju faktiskt i målet hela kvällen!! Om jag surfar kanske jag klarar hela första perioden?!

Ps.14000 och 11000 steg de två senaste dagarna, hejja!

1-0 till Canada 5:35 in i första:-(

God natt!

tisdag 13 maj 2008

Steg, steg, steg...

Hur ska jag få i hop stegen???
Jag åker bil till jobbet, har inte mycket val eller hur! Sedan har jag alltid tyckt att jag aldrig sitter still på jobbet och det stämmer ju! Men... det måste vara jäkligt korta steg jag tar under dagarna för när jag kommer hem har inte stegräknaren tagit ut sig precis... BU! Det är tur att det ändå gör mig tjurig så jag måste ut och gå för att tusentalen ska öka. Hejja stegräknaren, den utmanar! Jag måste hitta på något mer? Någon har sagt att det är lätt att ligga på 14000 steg per dag, det är ju jättemånga steg. Det fick jag och Erika i hop när vi gjorde stan för några helger sedan, dagtid alltså men annars känns det tufft att få ihop i vardagen!
Synpunkter i ämnet?

lördag 10 maj 2008

Påminnelse!

Ps, Glöm inte Vårbarnet 2008!

Grattis Marie på din 40 årsdag:)

28 dar kvar!

Fotbolls EM 2008 går av stapeln i Österrike och Schweiz mellan den 7:e och 29:e juni 2008. Där EM finalen 2008 spelas i Österrikes huvudstad Wien på Ernst-Happel-Stadion med plats för 50,000 åskådare. Sverige spelar i grupp D tillsammans med Grekland, Spanien och Ryssland. Det blir kul! Hoppas på sol och storbild och bra spel av vårt landslag... Det är ju underbart när det är stora sportevenemang på G, tänk vilken sommar för sedan är det OS!


Matcherna Grupp D
10 Juni
Grekland-Sverige
20:45
Salzburg

14 Juni
Sverige-Spanien
18:00
Innsbruck

18 Juni
Ryssland-Sverige
20:45
Innsbruck



Heja Sverige friskt humör, det är sus som gör..... Citat Gustav

Vilken helg!

Det är ju för underbart när sommarvärme och härliga vårkänslor kommer på riktigt! Det har varit såååå varmt i dag! I går kväll satt vi ute och käkade supergod middag hos Olovssons till efter midnatt... I morse vid 8-tiden gick jag och Gustav i bara linne ner till bageriet och köpte helgfrukost, toppen! Jag blir så glad och längtar så mycket till semesterveckorna, de kommer snart och de är rätt många!
Det ska bli en bra sommar i år, det har experter sagt och det måste man ju tro på, eller hur!

onsdag 7 maj 2008

Vårbarnet 2008!

Jag gick med Gustav till fotografen eftersom vi gärna vill ha lite schyssta svartvita foton på honom och inte bara dagiskorten... Då hade fotografen en tävling som heter "vårbarnet 2008"! Då var fotograferingen gratis och sedan får vi möjlighet att köpa foton. Min ambition var ej tävlingen men nu när min guldgosse ändå finns med i galleriet så vill vi ju så klart vinna!!! En stor inramad förstoring vore ju inte helt fel. Då behöver vi er hjälp...

Gå in på www.kongsmark.se och kolla in nummer 7.
Maila sedan till info@kongsmark.se och lämna din röst.

TACK!
Heja Gustav!

måndag 5 maj 2008

Hurra!


AIK gör 1-0 i 89 minuten och min man hoppar ur soffan och skriker allt han har! Rullar sedan runt i soffan och skriker till mig " jag blir ju sååå glad"!

Herregud, han hejjar verkligen på sitt gulsvarta lag...


Puss

3 timmar kvar...

Deklarationen ska vara inlämnad senast om tre timmar annars tjänar staten 160 miljoner på alla som är försenade och får böter... Det gick ju finfint att deklarera på nätet, tog bara några minuter för mig att räkna resepengar och sedan skriva på! Det blev en regäl slant för mina mil varje dag... Puh, jag är ju van att köra men bensinen skulle gärna få vara lite billigare men jag ska väl tänka på miljön och inte säga så egentligen... Jag kämpar på ett tag till och väntar på det där grymma lyxjobbet på nära avstånd som de kommer att tjata på mig att ta...

Sov gott!

söndag 4 maj 2008

Gräva, gräva!

De här killarna går inte att hyra eller köpa... Man måste känna dem! I helgen gjorde de ett jättejobb och grävde i timmar för att vi skulle plantera ny häck. Det var ett enormt arbete! Det är polare det... TACK!
Gustav var med och jobbade hela dagen mer och mindre i vägen. Tur nog kom Lucas och sedan Thea och Alice så de kunde leka i stället...
Jag drog mitt strå till stacken också och hjälpte till med planteringen och sedan var det servering av vätska, kaffe, bulle, grillade hamburgare, öl, kaffe igen och sedan en god grillmiddag med vin... Det var alla väl värda och vi har varit rätt trötta idag men fortsatte ändå med att bättra på med ytterligare jord och vattning. Kenneth har även startat ett projekt på baksidan där han ska framkalla mer gräsmatta.


Vi är jättenöjda med vår nya tomt!