måndag 25 maj 2009

Måndagstankar!


Ja, i dag har jag ju verkligen inget att klaga över! I dag njuter jag av sol och lugn och ro... Ute är det fantastiskt väder, bara så ni vet alla som sitter inne vid skrivbordet! Jag försöker gå runt på tomten och flanera, inte göra en massa saker. Det är inte det lättaste som ni vet, ni som känner mig men jag tycker att jag lyckas rätt bra! Försöker att inte vara för mycket i solen för huden beter sig lite annorlunda som höggravid.

Vårt nya rum börjar ta form och i går kväll kom skrivbordet på plats. Det ser kanonbra ut men jag måste tänka vidare nu hur fortsättningen av den efterlängtade arbetsplatsen ska se ut. Måste komma på lite smarta lösningar.

12 dagar till Skrållans datum, tänk vad konstigt det känns att gå här och inte ha en aning om när "det" ska hända. Det är bara att acceptera en helt maktlös situation. Jag funderade just vad jag skulle göra om vattnet gick nu mitt på dagen. Får väl ringa en taxi i så fall eller skrika på någon granne som kör mig.


Den som väntar på något gott...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken himla lyx att få vara ute i det här vädret. Själv satt jag inne mellan 7.30 till 17.30. Käka microvärmd Finduslåda. Visste inte ens att det var varmt ute vilket ifs var tur. Stackars lilla mig...

Kram Karin