
Kram!
Nu gläntar vi på fönstret igen...En spännande resa har startat i vår familj. Inte till varmare breddgrader utan från tre till fyra familjemedlemmar. Följ med på resan fram till Skrållans födelse!

Vattnet är klart och vackert, jag gillar bäst att ligga vid stranden men det var perfekt att ha nära upp och bada i poolen också. "Bada i Thailand" var lika med att bada i poolen enligt Gustav!
Vi matade elefanterna med bananer mer än en gång! Det var väldigt spännande...
Grabbarna i baren! "Pappa dricker bärs och jag dricker apelsinjoos!"

Thailandstomten förstår ni, han lägger paketen under täcket han! Glädjen var stor över den finfina freesbyn... God Jul!
Julafton firade vi med våra vänner Anna o Anki som är på resande fot i Thaitrakterna... Jättetrevligt! Vi satt länge på en Thairestaurang alldeles vid havet, perfekt! De hade lite mycket att göra den här kvällen på stället och glömde visst bort det mesta, även vår nota:-)



Björnen sover, björnen sover....
Gustav med sin bästa kompis!






Om ni tycker att Henrik Schyffert är rolig så kolla in hans blogg! Han är inte riktigt riktig men han är ju från Rosersberg som Kenneth säger....

Vilken härlig dag vi hade i Salaskogen i helgen! Solen sken från en blå himmel och vinden satte fart på trädtopparna... Vi tog med oss experten Marie och hade höga förhoppningar! Jag verkar inte alls ha svampöga och hittade nästan inga alls...De ligger ju under mossan, herregud man blev ju alldeles snurrig av allt stirrande i backen... Innan dagen var slut hade vi i alla fall fått i hop lite grann och även fikat goda bullar och kaffe på en höjd. Sedan har vi putsat och förvällt och fördelat det dyrbara i små byttor i frysen till speciellt utvalda stunder... Första stunden blev visst till kvällens middag som bestod av en stekt kycklingfilé med hasselbackspotatis och kantarellstuvning! Det var en riktigt lyckad söndagmiddag här på Katarina Jagellonikas väg.


Grattis till våran Emmy i dag på hennes 13 års dag! Hurra!

Grattis Theo och Alice!

Läs och skriv gärna en hälsning!