söndag 27 juli 2008

Herr Palm


Jag blir så fascinerad över hur folk orkar kontakta SVT för att klaga på Rickard Palms mustasch! Jag hade nog fällt en kommentar om jag sett honom i rutan för mustascher är inget jag går igång på, men steget till att ringa in och hacka på hur någon ser ut är det långt till. Rickard skulle stått på sig och kört vidare om nu hans fru tyckte det var så snyggt. Han rakade av den mellan 18 och 19:30 sändningen, hi hi hi... Kolla in bilden igen, visst ser han för rolig ut!

lördag 26 juli 2008

Pontopidan!


Pontopidan oljeljus från designonline.se ska pryda en pelare i Glashuset! Jättefin tycker jag och inte droppar det stearin fast lågan kommer att lysa så fint i höstmörkret...

Jamaica och Red stripe

Nyss hemkommen efter en tripp på två! Vi har haft två dagar barnfritt och i kväll kände jag att vi skulle göra ett äventyr utanför kommungränsen för att äta middag... Min syster talar varmt om Bockholmen vid Bergshamra så vi åkte dit. Supertrevlig miljö precis vid vattnet i riktig Jamaica stil. Vi åt gott och drömde oss bort till Karibien för en stund! Undrar om Karibien är värt ett besök? Det är ju klart det är men jag menar om det är det man ska välja nästa gång eller finns det andra resmål före på önskelistan? Min man sa att han hellre ville åka till alperna! Kan det bero på värmen som lamslagit vårt Svedala för några dagar?! Vi har legat vid lilla badet och haft det mysigt i dag:-) Nu väntar fortsatt vädring, korsdrag genom huset för att kunna sova...

fredag 25 juli 2008

Klart!!!


Glashuset är färdigt!
Härligt!
Vi är såå nöjda och jobbar just nu med att fylla "huset" med trevliga möbler. Det är ju så typiskt när man har hittar något som man vill ha och då är det slut! Det kommer in nästa säsong fick jag till svar. Vilken tröst, det är länge till nästa säsong men nu har vi tänkt om lite och det kommer bli kanon!
Nya bilder kommer när allt är klart...


tisdag 22 juli 2008

Snart OS!


Det ser mörkt ut för de svenska friidrottarna... Jag såg aldrig DN-galan men sporten i kväll kom ju nästan bara med dystra besked! Stackarns CO, synd att måsta avsluta sin karriär redan nu. Kommer Kallur att vara i form och Kluft, hur klarar hon sin nya gren? Kanske kan Stefan Holm ge oss en medalj i alla fall:-)
Vilka grenar är med i sommar-OS egentligen? Jag måste nog uppdatera mig lite om vilka andra medaljchanser vi har... Får återkomma i ämnet!
Jag tillhör i alla fall kategorin som tycker att det ska bli kul med mycket OS i tv-rutan!

söndag 20 juli 2008

Hett utflyktstips!


I dag tog Theo och Karin med oss på en riktigt bra utflykt! Vi åkte till Järvastaden och lekte i Mulle Mecks lekpark. Helt gratis och fantastiskt bra! Gustav sprang omkring som en yr höna för att det fanns så mycket roligt att göra... Efter det åkte vi vidare till Fjärilshuset och åt en god lunch som också kan rekommenderas, trevligt ställe! Vi gick in i regnskogen och svettades, tittade på fjärilar, fiskar, grodor och ödlor. En liten kanin på tillbakavägen... Vilken dag:-)


Gratis att kopiera den utflykten!

Glashuset!




Vilka killar jag har! Min man och min pappa är ju de bästa som finns så klart... De har byggt klart mycket på "Glashuset" nu och i morgon ska golvet på plats! Det blir kanonbra och vi kommer bli jättenöjda. Sedan börjar det roliga när vi ska ut och titta på möbler!

lördag 19 juli 2008

Skitprat!

Detta hände mig i dag och jag lovar att många har varit med om samma sak! Det är så äckligt... Jag åkte på ett morgonpass på Sats i form av spinning. Roligt för jag träffade fina Jenny och fick en cykelkompis. Det var Camilla som körde så jag förstod att det skulle bli bra och svettigt!
I slutet av passet när jag var som mest trött och skulle trampa upp för den sista tunga backen, ni vet när man behöver som mest syre och andas med öppen mun långa djupa andetag för att överleva. Då är det någon som släpper en smygfis som kommer osande bakåt i salen. Eftersom jag satt på sista rad fanns det ju inget annat att göra än att fortsätta andas och det är ju så vidrigt för det luktade verkligen mycket och länge! Tur att Gustav är i kiss o bajs åldern och gärna pratar om bajskorv hela tiden.... Nog med skitprat nu, god natt!

fredag 18 juli 2008

Framtidens träning?

Jag vill inte påstå att hösten närmar sig men om vi säger så här... Det finns en tid när jag brukar börja fundera över nästa säsongs träning! Den tiden har startat ovanligt tidigt i år eftersom jag verkligen känner att jag måste komma i gång. Ska jag träna vidare på Sats eller försöka hitta någon annan träningsform? Mitt finfina avtal på Sats är på väg att gå ut (tack Johanna!) och det är ju alltid det där med tiden som styr hur mycket man hinner träna i förhållande till vad det kostar. Medan jag funderar kom jag på att jag måste utveckla mina promenader och få dem mer effektiva. Jag köpte ett par stavar och drabbades av väldig "tantvarningskänsla" men skitsamma! Jag gav mig ut på min första tur i spåret i morse. Stavarna går bara på spåret, jag skulle aldrig gå ute på gatorna med dem... Vi brukar alltid kommentera tanter som går med stavar men som har stavarna i släptåg liksom. Nu tog det mig nog ett helt varv runt spåret innan jag fick till tekniken. Det var inte så lätt, mina ben gick mycket snabbare än vad stavarna hann med. Jag ändrade stil och fick fram stavarna mer framför kroppen och då kändes det bättre. Finns det någon expert där ute så kom gärna med råd hur jag blir haj på stavgång! Jag gör ett nytt försök i morgon!

onsdag 16 juli 2008

Fast i inredningstankar...

Kolla in bloggen "fixa och dona" som jag har lagt in som länk under namnet inredningsblogg. Det verkar vara en riktigt fixig tjej med många bra ideér, lite väl mycket svart kanske men det är kul att inspireras av andra...
Just nu mycket inredningstankar i mitt huvud, jag skulle kunna surfa runt hur länge som helst! Sköna hem har också fina inspirationsbilder från fina hus, bland annat ett sjönära hus på Dalarö, great!
Bygget går vidare och i morgon ska taket på plats, kul!

måndag 14 juli 2008

Öluff i Kroatiska skärgården!

Borta bra men hemma allra bäst! Det är så härligt att vara i väg på underbara resor men sedan så fantastiskt att komma hem och uppskatta allt vi har! Någon slags extraenergi och kraft infinner sig, kanske bara i några dagar men då gäller det att passa på. Vi bygger och bygger och jag måste till Ikea och handla lådor så jag kan städa o sortera och så vidare...
Hur summerar vi semestern om inte allra bäst i några bilder!

BAD

Vackrare och finare vatten tror jag knappt finns. Underbart! Gustav visar upp sina simkunskaper och flyter.

PLATSER

Vackra gamla städer med smala gränder, mysigt! Vi besökte för oss tre nya ställen vilket var kul. Startade på Jelsa, åkte till Korcula och avslutade på Vis. Mycket båt och bussturer runt till öarna.

SÄLLSKAPET

Gänget: en blandning av soldyrkare, föräldrar, öldrickare, busungar och fina vänner!
MATEN

Gott oftast men man blir ju less efter ett tag... Utsökta pizzor, pasta, kötträtter och en och annan fisk eller musslor som var min mans favorit! Gott med stekt korv och spagetti när vi kom hem!
Övrigt: Människorna får tyvärr inte så höga charmpoäng av oss. Synd att de inte kan bjuda till lite mer och vara lite hjälpsamma och bara helt enkelt trevliga! Rum utan AC= helt uteslutet men ändå kämpade de med att försöka övertala oss att det är inte varmt! Tjena, det var jättejättevarmt hela tiden! Rickard som vanligtvis är värsta soldyrkaren drabbades av någon slags solsting och befann sig i skuggan hela första veckan tror jag! Sedan kom han igen och blev sig själv. Theo och Gustav skulle vi ju kunna skriva en hel bok om men den skulle nog bli tjatig! De älskar varandra ena sekunden och nästa är det fight. Gustav har nog insett att Theo är lite större och vill göra exakt som Theo hela tiden...Theo har insett att Gustav är lite mindre och är inte sen att reta honom lite... De klarar sig inte särskilt lång stund utan övervakare de busarna... Theo gillar att sitta och bygga med hinken och spaden, Gustav vill ut och simma och "nyka" som det heter när man dyker. Gustav vill inte gärna vara stilla, han hoppar och studsar och springer och leker med den boll han kan få tag på...
Rosévin var mammornas favoritdryck och papporna drack väl någon öl tror jag, kanske var det där våra kuna försvann nu när reskassan räknas av och är tom! Bara börja om och fylla den igen:-)
Det kommer väl nya äventyr?!