söndag 27 april 2008

Välja rätt?

Nu ska det köpas nya utemöbler till altanen... Just nu är det tveksamt om det blir några middagar och fikastunder på Katarina alls för vi kan inte komma fram till vad vi vill ha. Jag blev så trött på allt vad utemöbler heter förra sommaren när det regnade oavbrutet och vi hade köpt nya möbler som inte höll måttet alls... Så här en kommande sommar efter känns det i och för sig bra för nu vill jag ha en annan stil. Men det är en djungel och jag kan inte ens komma fram till färg eller kvalité eller material. Ska man köpa dyrt och tro att då håller det bäst eller köpa billigt och köpa nytt ofta? Det är en svår nöt att knäcka...
Här är några bilder på tre helt olika stilar som alla är snygga på sitt sätt!








Singelhelgen!

Puh, det tar på krafterna att leva singelliv...:-)

Veckan har varit grymt fullbokad! Fredag efter jobbet åkte jag till min arbetskompis Maria där jag skulle sova. Jag hade vänt och vridit på det många gånger det här med att sova borta och inte ta sig hem till sin egna sköna säng. Men hos familjen Eberhardt har man det så bra så slutligen bestämde jag mig för att även jag ska kunna ta ett eller flera glas vin på en personalfest! Vi åkte till Kungsträdgården och mötte upp fler kollgeor och även hela Stockholm denna soliga löningshelg... Sedan käkade vi middag och spelade bowling på Ball Breaker. Jättebra ställe och en kul aktivitet tycker jag. Bowlingformen uteblev dock men vem tror att den ska vara på topp klockan 22 en fredag? När vi kom i säng efter 01 var jag helt slut. På lördagmorgon mötte jag Erika vid Östermalmstorg. Hon hade plastfickan i högsta hugg med en numrerad karta över second hand butiker vi skulle besöka. Ni som känner Erika förstår att jag blev svettig och ville ha vatten från Seven eleven direkt! Vi var ju naiva och trodde att de dyra blåsorna som Östermalm lämnat efter sig skulle hänga och vänta på oss runt hörnet... Tur nog hade vi fått ett annat tips av Jenny och hamnade först på KIK, en bröllopsaffär. Efter en kvart stod Erika färdigdressad med sin pangklänning på. Ett brett leende medan jag bara pratade i telefonen och kände att det här blir en lång dag för dig Cecilia... Solen var på topphumör så vi drog oss mot Fridays för att få ett bord ute och äta lunch. 40 minuters väntekö gjorde att vi tog ett bord inne och försökte tänka att vi är ju här för att shoppa, inte sitta och sola i vårglansen. Helt plötsligt blir Erika väldigt stirrig och ser ett par på bästa, och jag ljuger inte bästa platsen i hela restaurangen ute som hon kämner! Fix och trix så satt vi med dem och de skulle just betala och gå. Fnitter och gud vad vi var nöjda med det köglidet! När vi sedan promenerade mot Karlaplan diskuterade vi att vi hade haft sånt flyt hela dagen så även jag borde hitta en klänning på sluttampen. Och mycket riktigt så hängde den lilla rosa där och väntade på mig. Väldigt enkel men söt och ändå snygg tycker jag och känner mig nöjd. Nu ska det bara införskaffas lite coola grejer till så jag inte blir för "söt"... Hemma i Sigtuna vid 17, helt färdig och en dryg timme kvar bara till fem trevliga tjejer skulle komma på middag:-) Alla hade gjort en plockrätt var och hela bordet blev ju fullt av supergod mat. Det är en så bra idé att alla hjälps åt, då kan man träffas oftare för att alla orkar. Singellivet tar som sagt på krafterna så vid 02-tiden var det natti-natt. Nu är söndagen här och min man ringde glatt och sa God morgon vid 8. Hur han tänkte vet jag inte men jag svarade glatt tillbaka och sedan hade jag piggnat till så nu är jag uppe! Dags för en promenad och sedan ett träningspass innan min älsklingsson kommer hem från landet. Jag längtar så efter honom och mammalivet igen!

torsdag 24 april 2008

En blåsa!




Jag måste hitta en "blåsa" som matchar smoking och gör mig snygg! Puh, en riktig utmaning med allra ord. Den ska ju så klart inte vara svart men mest troligt knälång. Det känns rätt eftersom vi ska på ett bröllop i skärgårdsmiljö. På lördag blir det stan för hela slanten. Jag har en idé om att besöka second hand butiker och där kommer det hänga en riktig pärla i rätt storlek som det bara finns en av... Återkommer med resultatet!






Torsdag kväll...

18 plusgrader och sol!
Barnfri kväll!
Middag på vår egen toppenkrog Båthuset med min man!
Tid för att sitta och prata och njuta av en god middag!
Promenad längs vattnet med en glass från Våfflan till efterrätt!
AIK-Djurgården på tv...
Vi är romantiska vi!

måndag 21 april 2008

Nya tag på bloggen!

Bråda dagar och långt till datorn... Det blir inte många inlägg just nu! Jag vet inte om det beror på att jag fortfarande funderar på inriktningen på bloggen eller vad det är... Men det känns lite tråkigt också att inte hålla i gång sidan. Jag ska ta nya tag och blogga på!
Den här årstiden har jag alltid så mycket att göra på jobbet. Jag och Kenneth pratade om personalansvar och då inser jag att mitt är rätt stort om man ser på det ur en lite annan vinkel. 26 utvecklingssamtal ska förberedas med skriftlig information i alla ämnen och sedan ska mötet ske med dessa 26x2 vuxna till med åsikter=föräldrar= 78 "möten" som ska avslutas med nya mål i en individuell utvecklingsplan som det sedan ska arbetas efter och följas upp. Det gäller att ha koll på läget! Nu är mer än hälften avklarade och det är alltid kul när man väl sitter där men jag räknar ner och sedan när jag är klar så känns det lite som om det bara är slutspurten kvar. Mitt i allt detta kommer den underbara vårvärmen, det ger kraft och energi! Gustav och jag har tagit en eftermiddagstur med cykeln. Han är för underbar, cyklar som en gud redan och är så stolt och nöjd. Vi tar turen till sophuset, stannar till i lekparken och hos olika grannar och pratar en stund. Det är trevligt när grannarna tinar fram... Här hemma planeras för våra nya projekt! Det är spännande och jättejättekul i mina ögon. Mer om det i ett annat inlägg. Till helgen är jag helt ensam hemma och det händer massor av saker. Mer om det i ett annat inlägg... Nu är jag helt plötsligt på tårna igen!

God natt.

tisdag 8 april 2008

Aino-Maija Metsola


Här är det, Aino-majias tyg hos Marimekko som nu pryder vår vägg som en tavla. Jag är jättenöjd och tycker den är fin... Brukar titta på den och undra vem som bor där innanför alla fönster i staden? Jag har gjort tavlan själv vilket är extra kul eftersom jag inte gillar att jobba med tyg överhuvudtaget. Sy och allt vad det innebär, den gåvan fick min syster i vår familj men i det här projektet var det mer häftpistol och grovjobb:-)
Det snöar, brrrr vilket aprilväder! Det är inte ok!
God natt

söndag 6 april 2008

Söndagsinvesteringar!



Kläd/leksaksbytardagar är ju kanon! Egentligen borde det väl vara ett krav att man lämnar in något också och inte bara går dit och handlar som vi gjorde i dag... Tusan, det betyder att vi behöver ha någonstans att göra oss av med gamla kläder och "bebis"leksaker som jag och Gustav kallar det. Men det är ju kul att fynda så vi samlar på oss mer i stället och letade ivrigt på klädborden och bland leksakerna. Tänk vad bra när vi kan byta saker med varandra också...
Dagens inköp blev några jeans, tröjor, ett par regngalonisar, ett par coola gympaskor och sist men inte minst den här borgen som ni ser på bild! Jag blev en poppis mamma och tycker själv att jag gjorde ett kap!
Totalen 200 kr...

Avslutade dagen med en fantastisk middag hos Olovssons! Heja Karins pappa som kan fixa gott kött...

Hej Hopp - Ha en trevlig vecka!




fredag 4 april 2008

Vackra vyer!





Tänk vad värdefullt och värt att uppskatta att vi får vistas i denna vackra natur, så orörd och tyst... Fantastiskt när man ser bilder och svårt att känna in i verkligheten.
Tack pappa för att du vuxit upp i dessa trakter och guidar oss runt vidderna!









Bloggens framtid!

Jag funderar just nu över upplägget på bloggen. Sluta? Ändra inriktning? Fortsätta som det är... Det går att se på många olika sätt. I bland kan jag tycka att det är lite läskigt att alla som vill kan läsa det jag skriver. I bland tycker jag att det inte spelar någon roll... Ofta blir bloggen som en dagbok, berättelser ur livet ligger en ju närmast på något sätt. Kanske vore det roligare att ha en blogg av den typen om man kunde kommunicera mer med de som läser och det är ju dödsdömt! Vem läser? Vem skriver något? Inte många får jag säga med lite sorg i tonen, inte bitterhet oh, nej bara sorg:-) Jag har en tanke om att bloggen ska få handla om inredning, fina saker, projekt osv, sånt som jag tycker om. Ja, jag vet inte men det växer väl fram ett beslut så småningom!

Trevlig Helg!

tisdag 1 april 2008

Välkommen vår!

Vår är inom tempererat klimat en av de fyra årstiderna, som på norra halvklotet brukar omfatta månaderna mars, april och maj och på södra halvklotet brukar omfatta månaderna september, oktober och november.
Snön som fallit under vintern smälter, vilket ibland kan utlösa vårflod. Våren ses dock ofta som positiv av många, vilket till exempel givit namn åt Pragvåren 1968, då Tjeckoslovakien försökte införa en ökad liberalisering av det dåvarande politiska systemet.
SMHI definerar vår som när dygnsmedeltemperaturen är stigande och över noll grader i minst sju dagar.


Ja, det stämmer väl att våren är här nu! Underbart att kunna gå ut efter middagen och leka en stund... Gustav och Amanda lekte i lekstugan och jag och Ingrid surrade en stund. Dygnet blir så mycket längre och trevligare när det är ljust och alla tinar fram. Gustav har fått en cykel och efter tre övningsturer så cyklar han superbra! Jag vet att man överskattar och ser väldigt positivt på sitt eget barn men jag tycker att han lärde sig så otroligt snabbt, heja! Inomhus på Katarina är det däremot inte lika muntert eftersom K ligger med väldigt hög feber som inte ger sig alls oavsett piller. I morgon blir det läkarhuset under hot. Har aldrig sett honom så där och när han själv säger att det är illa då är det nog väldigt illa...

Jag måste bara skänka en tanke till alla ensamstående småbarnsmammor eller pappor. Vilket jobb de utför varje dag. Jag är ju helt slut för att få i hop min mornar nu när jag ska lämna också. Då är det inte så kul att ha ett jobb där man måste vara på plats en exakt tid, helst inte när det är fyra mil bort...