torsdag 27 mars 2008

Våningsfat!


Det här finfina trevåningsfatet är vårt nya fruktfat! Min mamma vet min smak och jag blev jätteglad för den. Den är i plast och min tanke är att variera den mellan fruktfat och uppläggningsfat i bland. Kakor har jag aldrig så det täcker tre våningar!

måndag 17 mars 2008

Födelsedag!

Grattis min älskade man på födelsedagen!
Hurra!
Det är kul att du verkligen gillar att fira din dag, bara två år kvar till den stora festen!

Puss


lördag 15 mars 2008

Hero!

Vem är en "Hero"?
-Min man i morse när han hade diskat allt efter mig och min tjejmiddag i går...
-Ensamstående föräldrar med barn, hur fixar de allt själva?
-De som sorterar alla sina sopor...
-De som räddar liv!
-Alla fröknar på förskolan som tålmodigt orkar med alla barn i trotsåldern, det är många fler än ett...
-Henke Lundqvist eller hur!
-De som bjuder hem någon ensam på julafton..
-Den som lyckas bibehålla ordningen i garderoben och skrubben.
-Alla duktiga vasaloppsåkare...
-Kvinnor som kämpar för lika lön för lika arbete! (det var ju nyss kvinnodagen)
-De som klarar att avstå choklad, men tänk vad de missar.
-De som arbetar i äldrevården o kommer att ta hand om oss en vacker dag!

Det finns ju massor av hjältar att komma i håg, undrar om Charlotte Perelli blir hjälte i Serbien??
Det återstår att se....



-

tisdag 11 mars 2008

The 90´s


Henrik Schyffert underhöll oss på Rival i söndags med en genomgång av 90-talet... Det var roligt så klart men fullt av djupa, tänkvärda och allvarliga saker... Man kan välja "humordörren" eller "allvarsdörren" säger Henrik som har valt humordörren hela livet, på gott och ont. Nu har han blivit vuxen och lärt sig ta ansvar för konsekvenserna av att alltid välja den vägen... Hmmm... Kanske svårt att förstå mig nu- boka biljett och lyssna själv för den kommer tillbaka i höst!

Riktigt bra...

fredag 7 mars 2008

Den blomstertid nu kommer!

Våren kommer och snart är sommaren här! Bikinisäsongen närmar sig och vi som ska vara två veckor på Kroatiens stränder... En kollega till mig livade upp min lunch i veckan med en rolig sång. Nu kan jag inte sjunga för er men om du sjunger själv får du nog en rolig stund...
Vi ska väl inte ha för höga krav, vi duger som vi är eller........

"Den baddräktstid nu kommer när magen är för stor.

Då valkar bara sväller och celluliter gror.

Generande behåring lyfts fram i solens ljus.

Nej, stranden verkar boring vi stannar inomhus.

De krav som sommarn ställer förstör vår ledighet.

Vi sitter där och gnäller, fy faan va jag e fet.

Fast vem vill motionera när man kan sitta still.

Nej låt oss revoltera vi tar en kaka till!"

Trevlig Helg!
Kram

söndag 2 mars 2008

Junibacken!


Vi avslutade sportlovet med att åka till Junibacken! Jag har aldrig varit där tidigare men nu kändes det alldeles rätt ålder för Gustavs första besök. Det blir inte det sista för jag tycker att det är fantastiskt bra! Det var fler än vi som var på plats och det blev full fart om man säger så...

Mulle Meck har byggt ett flygplan och här sitter piloten och kör!

Gustav är galen i "mokipeder" som han själv uttalar det. Här utanför Mulle Mecks hus.

Jag blev lyrisk av sagotåget. Så proffsigt gjort, här Gustavs favorit Emil när han har hissat upp Ida i flaggstången.


Theo o Gustav rider på Lilla gubben!


Sedan såg vi Pippi i en föreställning med DunderKarlsson och Blom. Jättebra!
Gustav var nöjd med utflykten!!!
Efter timmarna i Astrids värld somnade grabbarna i vagnarna och jag o Karin kunde pusta ut med en kaffe på ett café. Fram mot eftermiddagen kände jag mig trött, undrar varför?