Direktsvar på frågan:
www.timeoutisigtuna.nu
Jag tror Yoga andningen satt snurr på mig för jag skrev mitt gamla efternamn som autograf och drömde att jag sprang runt i mina gamla hemstäder väldigt stressad!
Så jobbigt, ska jag driva ut en massa gammalt skit ur min kropp nu? Någongång ska det väl ut. Alla människor bär säkert på saker som vi inte tänker på i vardagen men som ligger där långt bak och väntar på rätt tillfälle. Jag har en kompis som besökt en kinesolog och hon berättade spännande historier minsann. Kvinnan frågade om några speciella saker hade hänt henne vid olika åldrar som orsakat spänningar osv. Det stämde och efter behandlingen gav det rätt jobbiga effekter. Men sedan blev det bättre tror jag. I alla fall tycker jag att sånt här är så spännande! Jag vet Karin, det är lite hokus pokus med mig..hi hi.
tisdag 26 augusti 2008
måndag 25 augusti 2008
Kylskåpet på rätt plats!
Nu har kylskåpet hamnat på sin rätta plats, jag alltså! Under 16 veckor i höst ska jag utvecklas på PowerYoga. Jag har beslutat att lägga fokus på det inre och även öka min rörlighet i kroppen. Det känns jättespännande och så motiverande. Stället är en helt fantastisk miljö där man känner lugnet så fort man kliver innanför dörren. Efter passet njuter vi av dusch, bastu och en lyxig bubbelpool:-) Jag är frälst när jag kommer hem...
torsdag 21 augusti 2008
OS-uppdatering!
Tja, det går inte riktigt Sveriges väg i detta OS!
Men i dag blev ju till och med jag intresserad av ridsport när "vi" tog en silvermedalj... Ännu gladare blev jag när Jörgen Persson gick vidare i pingisen. Det är en kul sport att titta på! Tänk att han är 42 år och på sådan toppnivå fortfarande:-)
Annars då, inga speciella att nämna va?! Kanske Wissman, det var ju bra att ta sig till final...
Så talar en riktig svensk? Nöjd med finalplatser.
Vi får väl se hur helgens blå-gula klarar sig!
Men i dag blev ju till och med jag intresserad av ridsport när "vi" tog en silvermedalj... Ännu gladare blev jag när Jörgen Persson gick vidare i pingisen. Det är en kul sport att titta på! Tänk att han är 42 år och på sådan toppnivå fortfarande:-)
Annars då, inga speciella att nämna va?! Kanske Wissman, det var ju bra att ta sig till final...
Så talar en riktig svensk? Nöjd med finalplatser.
Vi får väl se hur helgens blå-gula klarar sig!
söndag 17 augusti 2008
Kallur!

Heja Sanna!
Om någon är mer värd en OS-medalj än någon annan så tycker jag att det är Sanna. Vet inte varför men det är nog för att jag tycker att hon verkar vara en så härlig person. Jag blir glad när jag ser och hör henne! I morgon är det semi och jag sitter instängd på en föreläsning hela dagen. Får väl lov att bli kissnödig precis vid 2-tiden...
Scandinavian Masters

Jag har aldrig varit på en stor golftävling förut. Jag gillade det, riktigt kul att följa med runt banan! Vi tog också en paus och fick äta god buffémat och kolla inspelet på hål 18. Vädret var fint och alla var glada. Gladast i dag var nog vinnaren Peter Hansson, grattis! Jag hejjade nog på lill-Pelle men han blev tvåa. Bollen försvann på hål 17 och då fick han verkligen ge sig. Det här sista har jag sett på TV. Jag var i verkligheten i går när det var sol, smart!
lördag 9 augusti 2008
Kryp i kroppen..
Är det vettigt att släppa fram den där känslan av jobbångest som kryper på en när semesterdagarna har runnit ut i sanden? Nä, förmodligen inte för en som jag som har haft så många veckor av ledighet att jag inte ens vågar viska att de har gått sååå fort! Kanske är det för många veckor, det är så många rutiner att komma tillbaka till både på jobb och hemma. Men å andra sidan är det bara att överleva måndagen och sedan är allt som vanligt. Positivt tänk, hösten kan vara vacker och frisk och vi kan mysa med tända ljus.
torsdag 7 augusti 2008
Otrohet och gravsättning...
Vilken sorglig kväll det blev...
Jag hyrde filmen Himlens hjärta med Persbrandt, Endre, Eklund och Lundqvist. En speciell historia om otrohet och djupa tankar. Det ledde ju till att jag fick sitta kvar en stund efter filmen och analysera livet med min man! Då filmen slog av så kom ju tv:n på och där var det Uppdrag granskning som handlade om hur man gravsätter kistor i Vännäs församling. Slår sönder kistlocket när man ska trycka till så blir det mindre sättningar.... Just det, hmm det ledde till att jag fick analysera vart jag vill ligga så småningom med min man. Jag vill nog inte ligga någonstans alls utan måste fundera vidare på andra alternativ.
Senaste tiden har jag drömt så mycket när jag sover för jag läser en läskig bok innan jag ska somna... Men hur ska det då gå den här natten?
God natt.
Jag hyrde filmen Himlens hjärta med Persbrandt, Endre, Eklund och Lundqvist. En speciell historia om otrohet och djupa tankar. Det ledde ju till att jag fick sitta kvar en stund efter filmen och analysera livet med min man! Då filmen slog av så kom ju tv:n på och där var det Uppdrag granskning som handlade om hur man gravsätter kistor i Vännäs församling. Slår sönder kistlocket när man ska trycka till så blir det mindre sättningar.... Just det, hmm det ledde till att jag fick analysera vart jag vill ligga så småningom med min man. Jag vill nog inte ligga någonstans alls utan måste fundera vidare på andra alternativ.
Senaste tiden har jag drömt så mycket när jag sover för jag läser en läskig bok innan jag ska somna... Men hur ska det då gå den här natten?
God natt.
onsdag 6 augusti 2008
Rutiner bortblåsta!
Vi måste verkligen jobba hårt nu för att få till de vanliga rutinerna! Nu har vi bytt av varandra och fortfarande sover han inte den lilla. Kolla klockan så förstår man att vi är riktigt illa ute:-(
Vi ska ju se en film, det blir en sen film och det är inte vi så bra på för vi blir så trötta...
Jag tror att det blir helt slut med att sova middag nu för sonen!
Hur gamla var era barn när de slutade sova middag???
Vi ska ju se en film, det blir en sen film och det är inte vi så bra på för vi blir så trötta...
Jag tror att det blir helt slut med att sova middag nu för sonen!
Hur gamla var era barn när de slutade sova middag???
Sista semesterveckan!
Aquaria och Parken Zoo har varit senaste dagarnas utflykter. Vilka lyxbarn vi har i dagens samhälle, de bara får åka runt på en massa roliga saker hela tiden... Nåja, det är ju sista semesterveckan och sedan blir allt som vanligt igen försökte jag förklara för min son i dag!
Dagis, middag loch lite lek och sedan marsch i säng. Varje dag. Inget annat skoj innan jul minsann... Säkert!
Dagis, middag loch lite lek och sedan marsch i säng. Varje dag. Inget annat skoj innan jul minsann... Säkert!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)