torsdag 30 april 2009

Valborg!


Ledig dag i dag och i morgon! En stor sol på himlen, kan det bli bättre? Nu åker jag till landet och intar solstolen med mina rättningshögar i knät... I måndags hos barnmorskan så hade bebisen lagt sig väl tillrätta låååångt ner med huvudet. Det kan jag säga att jag redan förstått på grund av ett stort antal ökat toalettbesök senaste dagarna... Jag är jätteglad över att veta att han ligger på plats redan eftersom andra barnet inte alltid fixerar sig. Det beydet dock inte att han kommer tidigare, ville barnmorskan gärna tydliggöra! Men.... det kan kännas som om du går med ett "huvud mellan benen" de sista veckorna.... Härlig kommentar!
Ha en skön helg!
Kram

tisdag 28 april 2009

Nätpost!

Jag har gjort några mindre vanliga köp via nätet!
Först vill jag hylla Fuji film för deras nya fotoböcker. De ville presentera dem för trogna kunder och det verkade jag visst vara. Fick en rabattkod på en A4-fotobok helt gratis för att testa. Tog fram alla fina Kroatienbilder och skapade en enkel men väldigt fin bok med semesterminnen. Kom på posten inom en vecka! Jag kommer att göra fler böcker via dem, testa!

www.fujifilm.se

Mitt andra köp är tre exotiska "träd". Tja, det är inga träd ännu men det gäller väl att gå ut med höga ambitioner om att lyckas:) När de anlände i sin kartong var det 20 cm och nu ska de planteras och växa o frodas i glashuset. Så om några år kanske vi har ett fint olivträd, ett citronträd och sedan det mest spännande ett passionsfruktträd... Vad tror du Anna S, min närmsta trädgårdsexpert! Jag får väl konsulta dig med frågor om detta projekt!

www.fromedposten.se


Snart helg igen, TREVLIG VALBORG!

Kram-kram

torsdag 23 april 2009

Trettiofjärde veckan!

Fredag i morgon igen... Ännu en vecka genomförd! Jag har varit rätt pigg ett antal veckor nu tycker jag och det mesta har fungerat bra även om jag har varit trött på kvällarna, men vem är inte det?

Men i onsdags smällde det till, jag sov dåligt som jag oftast gör nu, men klev upp och kände mig såå tung, både i huvudet och kroppen:). Tog mig i väg till jobbet men allt var fruktansvärt. Jag gick in i den berömda väggen och åkte hem tidigare på eftermiddagen och låg i soffan resten av kvällen och somnade sedan. I dag har det varit en mycket bättre dag tack och lov. Jag försöker ta gårdagen som en varningssignal från min kropp till min hjärna men för mig är det inte så lätt. Det är lätt att säga att "man måste ta hand om sig i första hand" men det är inte lika lätt att förverkliga. Jag vet att jag är usel på det, vill gärna att allt ska rulla på och att jag ska klara av allt jag brukar och att jag ska fixa att slutföra allt jag har kvar på min avprickningslista... Jag kan inte skylla på mitt jobb men det är riktigt dåligt att arbeta mot och med människor i en sådan här situation, det är så mycket svårare att bara strunta i saker och tänka att det löser sig. Det krockar med allt jag ska slutföra och samtidigt läser jag att från och med nu ska du försöka vila så mycket som möjligt och träna avslappning och andning. Tjoho, andningen jag tränar är att inte flåsa när jag läser högt för barnen...

Jag vänder på det och tänker på att nästa vecka är en tredagars för mig, perfekt att hämta ny kraft, sedan två hektiska helveckor, och en tredagars igen! Därefter börjar min ledighet eller vad man nu ska kalla det... Hoppas att det blir en vecka hemma i alla fall innan Skrållan flyttar ut till oss. Han är stor nu, väger ungefär 2,5 kg och måste vara lång... När jag kör bil, vilket inte är särskilt skönt så får jag en spark längst ner mot ljumsken samtidigt som det sparkar upp mot brösten... Det är bara att andas och fälla bak sätet och köra raggarstilen!

Men som sagt, allt är värt det, tur att man vet att det är något fantastiskt man får i pay back!

Här har vi Gustav den 12 december 2005, alldeles ny!

lördag 18 april 2009

Träningsvärk!

Sitter framför tv:n och äter min frukost, klockan har slagit 11. Det känns som lyx i allra högsta grad och jag har det riktigt skönt. Solen lyser ute men det blåser och ser lite kallt ut, tror inte att det är solstolsväder i dag. Det är ju tur eftersom jag var till Mio i går och skulle köpa en ny vilstol inför helgen men de var så klart slut. Jag fick beställa en för de var så populära, jag får alltså sola nästa helg!

Jag hade lite svårt att ta mig ur sängen i dag, haltade in på toaletten. Jag hade det nästan på känn, jag var på "Amerikansk fest" i går och fick lära mig dansa linedance. Tänkte först sitta kvar på stolen och agera publik men glömde konsekvenserna för en stund och deltog aktivt i kursen. Det var superkul! Svetten rann och jag blev rätt anfådd, fick beröm för min dans av fröken och då blir man ju glad. Det trodde väl ingen som känner mig någonsin skulle hända, eller hur Anna M:)...Vi käkade amerikansk buffé, gott och lite kul med annan buffé än italiensk. Dansen tog all min kraft så jag fick överge festen sedan och åka hem till sängen.

I dag är jag bjuden hem till flera goda vänner, vad snälla de är som tänker på mig:) Jag tror dock att jag ska valla runt mig själv i Stinsen, titta förbi vännerna och säga hej, sedan hyra en bra film!


Ha en bra lördag!

torsdag 16 april 2009

Lyx eller pest?

Ensamt och tyst är det här hemma i vårt hus. Mina två killar har tagit flyget till norr för att köra skoter och pimpla i flera dagar! De har längtat länge och kommer få det härligt. Jag har dagar att vila och bara ta det lugnt! Jag ska verkligen försöka även om det inte riktigt är min grej att inte göra något. Därav rubriken, är det lyx eller pest som jag har framför mig?

Tänker jag på jobbet så är det väl mest pest för jag måste sitta ett antal timmar med rättning av många Nationella prov. Jag har otroligt mycket att slutföra på jobbet innan jag går hem, puh men nu har jag i alla fall bestämt att den 20 maj blir min sista dag.

Fredagen blir lite lyx med fest på kvällen. Sedan får jag ta en dag i taget resten av helgen:) Tänk vad snabbt det blev fredag igen!

Trevlig Helg...






måndag 13 april 2009

Susan Boyle - Singer - Britains Got Talent 2009


Kolla YouTube och denna Susan, 48 år och okysst från någon liten by i England som tog juryn o publiken med storm i Talent 2009. Så häftigt att en med gravid hormoner i alla fall fällde en liten tår, jag är helt säker på att fler kommer att göra det när ni ser henne!





söndag 12 april 2009

Påsk i söder!


Det var länge sedan jag firade påsk här nere i söder. Det är härligt att vara i norr och vistas på fjället den här årstiden... Men med detta finfina vårväder har helgen varit underbar. Vi tog det lugnt fredag till lördag genom att hälsa på vänner på landet i Norrtälje. En tvåveckors bebis fanns också tillgänglig för oss att öva lite på, sååå mysigt! När vi sedan kom hem så kliar det ju i fingrarna att pyssla och fixa... Min man började röjja i garaget, inte så kul för det såg ut som en bomb. Nu ska det kastas och åter kastas så vi kan organisera allt på den mindre yta vi kommer att få kvar när bygget av extrarummet drar i gång. Jag har städat glashuset och vi har suttit där två kvällar och käkat middag och tänt ljus, helt perfekt!


K är i gång och bygger ett vedförråd och i dag har han grundmålat och i morgon kommer taket på. Vad duktig han är!
Jag har planerat blommar och givit min jasminbuske ny jord, den brukar vara vacker tidigt på säsongen.

I MORGON ÄR DET MÅNDAG OCH DET ÄR HELG,
BARA ATT NJUTA!

















lördag 11 april 2009

Påskhelg!



Från oss till Er alla en riktigt mysig påsk i den underbara vårsolen!

Kram

söndag 5 april 2009

Premiär!

Så var det dags för premiär i fotbollsallsvenskan igen! Det är så klart en höjdpunkt här hemma hos oss. Tyvärr var det inte lika varm sol i dag så jag och Gustav stannade hemma och K åkte för att stödja sitt lag...


AIK vann mot Halmstad med 1-0 och pappa hade med sig en present när han kom hem!


Om någon undrar om presenten var populär så studera fotot som jag alldeles nyss var upp och smygtog i hans rum:)
I bland säger bilder mer än tusen ord!



Söndag!








En lång mysig frukost är en fin start på söndagen... I morse gjorde jag och Gustav smoothies med vaniljyoghurt, hallon och ananas. Extra goda och fina tyckte vi de blev när vi dekorerade med två sugrör var... Sedan dukade vi upp med pålägg, bröd, juice och bjöd pappa på frukost! Sedan har vi tagit det lugnt hela förmiddagen och jag känner mig befriad och avstressad, beror nog på att jag har en hel veckas ledighet att se framemot:)



Jag var tvungen att ta en bild av några av de pillerburkar jag har framme på diskbänken, jag är inte van att ta tabletter och gillar det verkligen inte men just behöver min kropp lite hjälp på vägen och då är det ju inget annat än att skratta åt eländet...



Vi har pratat många gånger om att vi måste fotografera den här graviditeten mer eftersom det är andra och sista gången vi har en växande mage här hemma... Men det har vi så klart inte alls gjort! Nu är vi inne i vecka 31 och i dag har fotografen tagit några bilder av magen.



HA EN FIN VECKA...