Vägen fram hit till slutet av vecka 14 har varit vinglig! Det är underbart att få möjligheten att bli gravid, jag vet! Men det är jä..igt jobbigt att under en sex veckor gå runt och vara grovt "bakfull" dygnet runt. Spy en liten sväng och torka munnen lite fint och hoppa in i bilen och dra vidare till jobbet... Väl på jobbet kunde man ju vid detta tillfälle önska sig ett eget litet krypin där man kan sitta och ruva vid datorn i smyg. Men nä, det är inte min verklighet direkt. Utan 26 glada ivriga elever hängande över axeln från 8:00 prick, det känns. Fröken ursäktar sig och smyger ut i köket och hoppas att ingen ska se när jag smygtar lite yoghurt i en mugg och dricker snabbt, låtsas att det är vatten...
Fröken på Gustavs dagis berättade på utvecklingssamtalet att Gustav berättar så mycket om hur ni har det hemma. Han säger att "min mamma bara ligger i soffan och sover, jag brer över henne filten"... Hoppsan, dags att förklara ett och annat för förskolläraren:)
Men...
Nu har det vänt, hurra!
Nu växer magen med stormsteg och jag glider i väg till jobbet utan problem. Förutom nu då när jag tyvärr har blivit liggande med värsta förkylningen. Inte min grej att vara hemma och bara vara väldigt förkyld... Jag har dock lovat att ta hand om mig lite bättre i detta tillstånd så jag blir hemma även i dag.
Den andra trimestern, om det nu heter så, ska väl vara den bästa?!