torsdag 20 september 2007

En tänkvärd dag

Livets dagar rullar på i rask takt... Ofta glömmer vi att värdesätta de små tillfällerna, ljusglimtarna med nära o kära, att uppskatta det vi har och komma i håg att ge lite extra till dem vi tycker om... Men dagar som denna gör att jag tänker efter speciellt mycket. I dag har jag varit kyrkan på en begravning av en kollega som jag kände väl. Även om jag är väldigt okyrklig och inte ens medlem i församlingen längre så är kyrkan som plats vacker och stilla, den ger en stunds eftertanke. Jag har många fina minnen av vår kära Lillemor som jag bär med mig och äntligen har hon fått ro...

Kram Kram till alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att man måste påminna sig om att uppskatta det man har. "Här och nu" blir ofta bortglömt och man rusar framåt, med almanackan i högsta hugg. Vi måste nog hjälpas åt att bromsa ibland...

Anonym sa...

Hej!
Det är verkligen sant att man inte får glömma bort att värdesätta det man har. Det har blivit uppenbart för mig också den senaste veckan. Vi måste ses snart!
Kram
Anna S

Karin Olovsson sa...

Nu vill jag veta hur du hade det i Göteborg! :-)