onsdag 12 september 2007

Grisfest...



Ja, så här kan det se ut när vi blir bjuden på fest! Groteskt kan tyckas men våra självodlande bönder till vänner de tar även vara på hela djuret och lagar storkok... Det blev ju en kanontrevlig tillställning med helgrillad gris med goda tillbehör, vin och drinkar och många lekar med väldigt tävlingsinriktade lag. Griskunskap, sätta knorren på grisen och kasta gris bland annat... Tala om temafest! Kul idé och värden verkade så nöjd när han sprang in och ut var tionde minut för att snurra på grisen...
Ni vet väl att en griskulting kan tas till slakt redan när den är 6 månader...

2 kommentarer:

Karin Olovsson sa...

Ja visst var det riktigt kul?! Om man får säga det själv. Inte så kul att min man så gärna vill bli kallad bonde! Men man får väl ta på sig rollen som bondfru då eller varför inte Bondbrud? ;-)

Måste även berätta att jag hittad ett par skor idag. 15 minuters fika paus från kick-offen och vips så hade jag hittat dom! :-) Inte svart men mörkbruna och perfekta att ha på jobbet.

Anna sa...

Åh nej, jag som hade tänkt att bjuda på helgrillad gris när du kommer hit... Jag får hitta på något annat! Glöm inte att titta efter i gömmorna om du har något roligt material för 4:or! Vi hörs