
Vilken härlig dag vi hade i Salaskogen i helgen! Solen sken från en blå himmel och vinden satte fart på trädtopparna... Vi tog med oss experten Marie och hade höga förhoppningar! Jag verkar inte alls ha svampöga och hittade nästan inga alls...De ligger ju under mossan, herregud man blev ju alldeles snurrig av allt stirrande i backen... Innan dagen var slut hade vi i alla fall fått i hop lite grann och även fikat goda bullar och kaffe på en höjd. Sedan har vi putsat och förvällt och fördelat det dyrbara i små byttor i frysen till speciellt utvalda stunder... Första stunden blev visst till kvällens middag som bestod av en stekt kycklingfilé med hasselbackspotatis och kantarellstuvning! Det var en riktigt lyckad söndagmiddag här på Katarina Jagellonikas väg.
2 kommentarer:
Vi gjorde en liknande utflykt hos farfars i jämtland i helgen, men vi skulle i första hand plocka lingon. Jag kan säga att det var inte "plocka" lingon utan "leta". Barnen var strävsamma och fick ihop ca 4 dl. Dock gjorde jag en upptäckt i frysen när vi kom hem, två påsar lingon från 2006!
Nu börjar jag sakna er! Tänkt ringa i ett par dagar men det kommer så mycket emellan och nu är det så sent... Theo börjar nog sakna Gustav också.
Tur att vi ses på lördag. Det ska bli kul!
Skicka en kommentar