Året närmar sig sitt slut och ett nytt år innebär också ett nytt utseende på bloggen! Dags att tänka över 2007 och summera årets händelser! Vad ska slå det här året frågade jag min man när vi promenerade runt i Stockholm i eftermiddags... Han plussade snabbt en massa saker och höll med om att vi får tufft att uppnå ett lika bra år som detta... Men livet bjuder alltid på nya möjligheter! När året inleddes var vi förväntansfulla inför vår Thailandsresa och allt vi hade planerat under lång tid:-)Den 6 mars fick vi bli herr & fru på en otroligt vacker plats, det blev som vi önskade och det är så klart en dag som betyder väldigt mycket. Förutom bröllopet hade vi en härlig semester runt om i Thailand med både delar av vår egen familj och framförallt familjen Olovsson. Min mammalediga tid var över när 2007 började. Jag var redo att börja jobba, ett år hemma var lagom och Gustav började på förskolan. Det blev snabbt fullt upp med nya rutiner, dagis och heltidsjobb... Gustav älskade dagis från första stund och det var väldigt skönt. Vilken stor kille han har blivit under 2007! Nu när året är slut springer han runt här med bandyklubban i högsta hugg, pratar massor, i dag räknade jag till sju ord i en mening... Han älskar att mysa och läsa böcker men har även en stark vilja, envis som bara den! Tålamodet prövas ständigt hos mamma och pappa men jag tror att vi är rätt duktiga i alla fall på att försöka vara konsekventa. Han är underbar vår Gustav och det blir bara roligare och roligare att följa honom...Sommaren 2007 var riktigt usel. Jag kan bara sammanfatta det med för jäkla dåligt väder! Det känns som om vi väntade på sol hela sommaren. Våra planer var att pyssla mycket hemma och göra mysiga saker i sommarsverige men dem planerna frös liksom inne. Vi blev desperata ett tag och letade dyra sista minuten resor men hejdade oss till slut. Vi var i alla fall några få bland alla att få se solen under midsommar som vi firade på Åland. Det är en supermysig tradition som jag hoppas håller i sig! Golfklubborna kom fram i sista stund och användes några gånger,nästa år då jäklar! Sommarens hemmaprojekt var Gustavs lekstuga. Den monterades ner i Sala och monterades upp här på Katarina igen. Vi målade, spikade nytt golv, byggde ny bro, ja det blev ett riktigt snyggt litet hus där Gustav bjöd på köttbullar vid sin spis. När hösten kom var mina förhoppningar att min klass skulle ha förtrollats och blivit änglar. Det stämde väl ganska bra på sitt sätt och när jag summerar nu så är jag riktigt nöjd. Det har varit en bra höst med klassen men annars har det varit jobbigt med mycket annat på min arbetsplats. Det gör det lite extra spännade och se vad 2008 har att erbjuda. Jag kände mig rätt sliten när höstterminen var över men nu har jag sagt i från mig olika uppdrag och det känns jätteskönt. Det innebär en hel del förändringar tror jag... Vår höstresa till New York var en höjdare så klart. Det är en stad med otrolig puls och superkul att ha varit där. Vi hade en höjdarvecka tillsammans! Hösten fortsatte och vintern kom aldrig men julen närmade sig. Gustav firade sin 2 årsdag med pompa och ståt. Många kalas blir det när man är 2. Våra erfarenheter gör kanske att vi lätt kan tänka att vi lever i nuet, därför bokade vi en resa till Thailand i sista stund över julen. Det blev en underbar resa då vi verkligen kopplade av och hade det jättemysigt. Vi var vid havet den 26 dececmber och Gustav fick lägga en blomma i vattnet som vågorna tog med sig ut i havet. Det kändes skönt att vara så närvarande och där på treårsdagen. I morgon ska vi fira in det nya året med våra nyinflyttade vänner här i Sigtuna. Det är så roligt att "min" Maria bor så nära mig nu... Kärleken och resornas år läggs nu till handlingarna och jag ser med spänning fram emot 2008 och allt vad det har att erbjuda oss alla. Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag er alla bloggläsare!

Kram!
1 kommentar:
Gott nytt ar pa dig! Det ar bara att instamma, ni har verkligen haft ett toppenar. Vi hors av, jag ska framkalla kort till dig. Men i utbyte vill jag ha fotot pa din man som Tarzan...
Skicka en kommentar