
Det var länge sedan jag firade påsk här nere i söder. Det är härligt att vara i norr och vistas på fjället den här årstiden... Men med detta finfina vårväder har helgen varit underbar. Vi tog det lugnt fredag till lördag genom att hälsa på vänner på landet i Norrtälje. En tvåveckors bebis fanns också tillgänglig för oss att öva lite på, sååå mysigt! När vi sedan kom hem så kliar det ju i fingrarna att pyssla och fixa... Min man började röjja i garaget, inte så kul för det såg ut som en bomb. Nu ska det kastas och åter kastas så vi kan organisera allt på den mindre yta vi kommer att få kvar när bygget av extrarummet drar i gång. Jag har städat glashuset och vi har suttit där två kvällar och käkat middag och tänt ljus, helt perfekt!
K är i gång och bygger ett vedförråd och i dag har han grundmålat och i morgon kommer taket på. Vad duktig han är!
Jag har planerat blommar och givit min jasminbuske ny jord, den brukar vara vacker tidigt på säsongen. 
I MORGON ÄR DET MÅNDAG OCH DET ÄR HELG, 

1 kommentar:
Vilken trevlig helg! och jag håller med om att glashuset är otroligt mysigt!
Synd att tippen verkar vara stängd annandag påsk annars hade ni fått ytterligare en sak avklarad på listan. Att åka till tippen är ju så otroloigt skönt att pricka av.
/Karin
Skicka en kommentar