fredag 6 juni 2008

Vår lilla stad!


I dag var en dag när jag kände att jag verkligen måste uppskatta platsen där jag bor och lever mitt liv!
Jag och Gustav promenerade längs hela standpromenaden i strålande sol. Vattnet glittrade, vågorna skvalpade in mot land, en svag bris av sommar i näsan. Båtarna tuffar förbi och människor flanerar med en glass. Helt plötsligt insåg jag att allt detta finns några minuter från min ytterdörr och jag kan ta del av det varje dag. Fantastiskt!

4 kommentarer:

Karin Olovsson sa...

Visst är Sigtuna härligt! Min bror med familj var på besök för dom ville också uppleva Sigtuna denna sköna helg. Vi var även nere vid stranden och badade en stund. Kändes bra att kunna visa upp den sidan av Sigtuna för nära och kära.

Anki sa...

Det är sant, Sigtuna är verkligen mysigt. Jag har ju bara besökt dig på vintern tidigare och då tycker jag det har varit vackert! Jag kanske kollar förbi en sväng i augusti när Anna är hos dig.
Ha ett skönt sommarlov, det är väl dax för Er lärare snart......
// Anki

MiTTSeTTe sa...

Det är härligt där! Lite långt för en som inte har bil. Fyndade även lite på en loppis, det var roligt!
Men det var länge sedan man fikade på Tant grön.
kram

Hanna sa...

Ja, i love sigtuna. Det blir till att fika och strosa i er fina stad i sommar. kram på er!