torsdag 26 februari 2009

100 kvar!

100 dagar kvar ser jag på nedräknaren! Är det mycket eller går det jättefort? Jag lever ju veckovis i mitt yrke och ser man till veckorna så rullar det på bra fort den här årstiden... När vi kommer tillbaka till jobbet efter sportlovet så räknar vi veckorna fram till påsklovet! Det är 5 veckor. Efter påsk är det vår och då känns allt mycket lättare och man ser fram emot majsolen, tulpanerna och vårdoften! Sedan följer fler halva veckor med små fina lovdagar som jag tror mig behöva extra mycket denna termin!
Summeringen blir att resterande tid kommer att gå snabbt:) Just nu längtar jag efter bebisen och tänker mycket på hur det blir när han kommer ut till oss! Börjar även så smått inse att jag har en förlossning att förbereda mig inför. Min förra är en solskenshistoria som jag så klart har som målbild även denna gång. Är medveten om att det kan bli helt annorlunda vilket gör att jag måste börja lägga upp en plan...
Veckans lov har varit fantastiskt härligt, inga måsten utan små utflykter och dagar hemmavid! I morgon tänker jag göra stan i lugn takt och träffa min man för några inköp till hemmet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är orolig att det skall gå ännu fortare nästa gång och då gäller det att bilen är tankad och klar hela tiden så det går undan! :-)
Kram Karin