Vänskap och kärlek är fokus i morgon på Alla hjärtans dag. Hur viktig är vänskapen i en människas liv? Jag tror att den har stor betydelse på många sätt. I mitt liv finns det mycket vänskap. När jag funderade på det här i bilen i morse så ser jag att vänskapen runt omkring mig är spridd, dels hur olika nära vänskap jag har till olika personer, hur lång den har varit och sedan att den är spridd över stora delar av landet. Det känns fint tycker jag. Det känns lika viktigt att ha de vännerna som jag sällan pratar med, man hörs en-två gånger per år och då är det som förr och sedan ha de vänner som jag har daglig kontakt med och som betyder mycket i livet just nu. Tänk vad många olika vänner jag har, vänner från barndomen, släktingar, vänner från studietiden, vänner från städer jag bott i, vänner via min man, mammavänner, jobbarvänner, vänners vänner, Gustavs vänners föräldrar och säkert fler som jag glömmer just nu.
Tack alla vänner där ute! Skönt att veta att ni finns i vått & torrt och ljus & mörker...
Hoppas att alla får en fin alla hjärtans dag,
ta hand om varandra!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

1 kommentar:
Fint och sant skrivet! Tack för att jag får vara en av dina vänner!
Kram
Anna
Skicka en kommentar