lördag 7 februari 2009

Ovanlig lördag!

I dag var det äntligen lördag men väckarklockan sjöng redan före halv sju. Jag har haft jobbdag med öppet hus. Kändes lite motigt att ge sig i väg men väl på plats är det ju ändå ett roligt evenemang. Vi läste och skrev om dinosaurier och skapade dem i trolldeg. Dinovärlden är enorm och jag får lära mig mycket av mina nioåringar! Dagen var också ett trevligt inslag i att få en avslappnad pratstund med föräldrarna som man ser mindre och mindre av när eleverna växer. På gott o ont... men vi konstaterade efteråt att de allra flesta är väldigt trevliga, glada & nöjda vilket känns bra när slutet närmar sig fortare än man anar.
Jag åkte sedan till centrum och gjorde mig själv glad genom att fynda på P&P några mammaplagg till 70%. Det är bra rea! Bland annat en svart klänning som kommer att passa perfekt inför en kommande stanhelg som bland annat innehåller besök på finrestaurang...
Min kväll kommer att få en fin avslutning för min man börjar återfå liv efter influensa och flera dagar i sängen. Nu ska han bjuda mig på souvas och potatisgratäng, mums!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är märkligt hur dinosaurier fashinerar. Theo har redan börjat prata om långryggar eller långhalsar (eller vad det nu hette) och annat som tydligen här till dinovärlden. 3,5 år och han vet säkert mer än mig redan.
Kram Karin
PS.Vi kommer sakna er men vips så är vi hemma igen och allt är som vanligt.

Anonym sa...

Vi kommer att tänka på er och önska att vi var med er så klart...