onsdag 18 mars 2009

Status!

80 dagar kvar...
Status på magen är att den växer precis som den ska och ligger inte alls över kurvan som jag trodde. Jag känner mig rätt tung och stor men måtten håller bra nivå och det känns skönt. Mest för att jag inte har lust att föda fram en femkilos klump utan hellre en i Gustav storlek! Skrållan sparkar väldigt mycket just nu, hela magen hoppar och han rör sig och tar verkligen plats i hela magen. En kollega sa till mig i dag att njuta av graviditeten nu i slutet, helst om du inte ska ha fler barn. Tänk, då är det sista gången du känner det här i din mage. Hon har ju rätt, det är bara så svårt att få till det där lugna och hitta tid för tankar och reflektion tillsammans med bara magen och mannen. Vi får lov att bättra oss:)
Status på mig är att jag fastade i söndagskväll för att göra en anemiutredning med provtagning i måndags. Mitt blodvärde är lågt och det innebär så klart trötthet och infektionerna lämnar inte kroppen. Jag tycker ändå att jag är rätt pigg under dagtid på jobbet, är man på mitt jobb får man ge allt under den tiden och när jag kommer hem till min familj är kraften slut. Det känns ledsamt och rätt jobbigt men de hjälper mig. Jag behöver några tillsägningar för att gå och lägga mig tidigt och inte göra massa saker hemma:(
Nu tittar vårsolen fram och snön smälter bort, det betyder snart ny årstid o då går det snabbt!
Jag fantiserar om när jag sitter här ute i glashuset eller på altanen och njuter av en fika och ammar min lilla krabat. Jag får säkert ta på mig solbrillor och sätta mig under parasollet för det är så extremt fint väder... Mmmmm härligt ska det bli och allt är värt stånket som pågår nu...


5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig bild på dig och Gustaf! //Kram Johanna

Anonym sa...

Jag kan faktiskt sakna att ha en liten i magen så tänk på att mysa och njuta nu. Slå bort foglossningsvärk, oergonomiska bilsäten, knyta skor osv, bara njut...

kram

Erika

Anonym sa...

Ja, vad säger man?! Klart du skall njuta men förstår att det är tungt ibland. Bra att ha en målbild som du har. I helgen får du ta och varva ner ordentligt och bara bli omhändertagen.
Kram

Anonym sa...

Men du måste väl ändå hinna med att baka sju sorters kakor till helgens födelsedagskalas? Jag gratulerar i förskott, kram

Anonym sa...

Japp! Längtar också efter mer värme- Men vi satt på altanen i går och fikade!
Kram
Anna