Nu gläntar vi på fönstret igen...En spännande resa har startat i vår familj. Inte till varmare breddgrader utan från tre till fyra familjemedlemmar. Följ med på resan fram till Skrållans födelse!
torsdag 15 november 2007
Astrid Lindgren 100 år!
I går firades älskade Astrids födelsedag med pompa och ståt!Många Pippi Långstrump och Emil kom till festen. Vi får nog konstatera att de är populärast... Men på plats fanns även många ur Mio min Mio som har växt i mina ögon sedan jag läst boken högt. Barnen älskade den fast den är lite speciell! Madicken, Rasmus på luffen, Nils Karlsson Pyssling och även en Ronja Rövardotter med härligt rufsigt mörkt hår, säckvävpåse över huvudet och rep runt midjan! Vad gör man inte på en högtidsdag!! Programmet om Astrid Lindgren på tisdag kväll var jättebra, vilken kvinna!
Astrid var en otrolig person! Med mycket humor och skarpt intellekt. En av mina idoler! Kul att du lagt till mig i din lista över andra bloggare. Tack! Krya på dig//Johanna
2 kommentarer:
Astrid var en otrolig person!
Med mycket humor och skarpt intellekt. En av mina idoler!
Kul att du lagt till mig i din lista över andra bloggare. Tack!
Krya på dig//Johanna
Ja visst var programmet om henne bra. Tänk vilka odödliga barnboksfigurer hon skapat, så många starka, modiga och glada förebilder.
En liten fråga, varför kommer magsjukor "alltid" sent på kvällar eller nätter?
Skicka en kommentar