onsdag 7 november 2007

En veckas semester!

Så har man gjort storstan... Det var häftigt att leva en vecka i denna metropol! Det är stort och vi har nog gått ett antal mil gata upp och gata ner morgon till kväll. Trodde aldrig att jag skulle ha träningsverk i benen, under fötterna och i axlarna av promenader. Kanske berodde axelsmärtorna lite på att jag fick bära så många shoppingpåsar också hela dagarna! Stackars mig va... Sebastians hårprodukter mer än halva priset, gympaskor, jeans, smink... Ja, det finns ju hur mycket som helst! Vi tyckte nog att vi shoppade mycket men när vi kom hem och packade upp resväskorna så blev jag lite besviken och tyckte att det helt plötsligt inte fanns så många kap inhandlade, men plånböckerna är ju tömda.....

Central Park, Ellis Island, Frihetsgudinnan, Soho, Little Italy, China Town, Greenwich Village, Empire state building, en biopremiär och en hockeymatch med underbara (=snygga o duktiga) Henke Lundqvist..... Goda onyttiga middagar o vin och 7 hela nätters sömn, vi somnade tidigt för krafterna tog slut senast vid 22 (!)... Och en sak till, en hel vecka ensam med sin man är ju lyx!

Vi höll ett högt tempo och nu förstår jag varför vi inte känner oss så utvilade när semestern är slut och man är tillbaka på jobbet lite jetlagad och bortkopplad. Men det är ett skönt avbrott att få åka i väg på en tur under senhösten!

Bye!

5 kommentarer:

Johanna sa...

Låter helt underbart! New York står just nu högst upp på min lista över attraktiva resmål. Har aldrig varit där, men vill gärna resa dit. Snart! Lycko er som fått vara där en hel vecka!

Karin Olovsson sa...

Åh det låter ju super. Såg fram emot att få höra mer om er resa på lördag då vi ses, men nu behöver vi ju inte nämna den ;-) Skämt åt sido. Jag vill höra mer!
Jag vill oxå åka till NY... Jag viiiill!

Maria Kvickström Enquist sa...

Nu har vi ju en personlig reseplanerare i dig när det någon gång, förhoppningsvis snart, kan bli en tur till världens huvudstad. Ska bli kul att se lite bilder!
Kram från de nya "grannarna"

Anna sa...

Härligt! Om jag vetat att Sebastian hade rea i USA hade jag skickat med dig dollars, otur!
Tack för brevet, vad glad man kan bli över ett handskrivit brev. Det händer för sällan...

Anonym sa...

Oj vad tiden går fort. När jag kollade in din blogg ikväll för att se om du skrivit ngt nytt så upptäcker jag att du hunnit skriva fyra inlägg. Var tar tiden vägen, tyckte nyss jag läste att ni skulle åka... Låter alldeles underbart med NY.