lördag 24 november 2007
Vinter?
I dag när vi vaknade var det vinter... Ja, i alla fall Stockholmsvinter med 4 minusgrader och ett litet tunt lager snö! Väldigt tunt var det men vi begav oss ut i alla fall med pulkan i högsta hugg. Gustav kände igen den blåa pulkan från i fjol och satte sig på plats med ett leende. Det första åket i våran lilla pulkabacke gick bra men sedan blev nog mamma lite övermodig och skickade i väg honom utför backen med glada tillrop:-) Pulkan välte och barnet skrek! Så var den roliga stunden förbi och Gustav vägrade att åka mer. Jag åkte ett åk för att visa att det inte var farligt och för att försöka rätta till mitt misstag men icke... Han tog pulkan och drog den en stund men lämnade snabbt tillbaka den. Gick bakom i stället och surade och sparkade lite ilsket på dumma pulkan. Nu får det bli snowracer i stället, det måste ju vara mycket bättre och roligare!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
3 kommentarer:
Cecilia! Hur har det gått med "fasta där med basta" och magen? Hoppas du fått rätsida på det hela, för du vet, nu kommer ju adventstider, glögg, lussekatter och annat (gott) otyg. ;-)
Hej Cia!
Nu är det bara 6 dagar kvar... Visst är det härligt med vinter men just nu längtar jag efter sol och bad :)
Jag är sååå avundsjuk, det kan jag lova! Gud så härligt... Hoppas ni får det underbart! Vi kan väl höras innan avresa.
Kram
Skicka en kommentar