tisdag 13 november 2007
Hemmadag!
I går kväll vid läggdags kom magsjukan på besök ordentligt. Den stannade en bra bit in på natten och vi tvättar o tvättar. Det är inte lätt med kommunikationen även om Gustav börjar bli en baddare på att prata. I dag är han pigg igen och vi är hemma och vilar upp oss! Det är ju inte helt smärtfritt att vara borta från ett sånt jobb som jag har. Det är liksom inte bara att låta datorn vara avstängd en dag... Först måste det lösas med en vikarie på bästa sätt, sedan ska den få information om vad som ska göras, sedan ringa biblioteket och avboka dagens besök osv osv... Men nu känns det ju riktigt lyxigt att få vara hemma med Gustav en hel dag och mysa! Vi tittar på Pippi och Emil som just nu är favoriter. Vi kastar studsboll, spelar basket, bandy och hockey och fotboll och leker med bilar! Det är tydligt att det är en liten son vi har minsann. Han älskar bollar av alla slag till sin mamma o pappas stora glädje! Pensionärslivet som åskådare på touren framöver känns ständigt aktuellt:-)

Puss Gustav!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Tur att man inte är lärare ;-)
Men det låter skönt att bara slå av datorn och vara hemma. Vilket jobb var det? Skall söka!
Hör av dig när du hittar det, de kanske anställer många...
/C
Skicka en kommentar