tisdag 20 november 2007

Fasta där med basta!

I morgon ska jag göra en Laktosbelastning. Det innebär att kolla upp om jag kan eller inte kan äta o dricka mjölkprodukter... Jag får lov att fasta från nu i kväll tills i morgon. Hur ska det gå? Jag är alltid jättesugen på min frukost varje morgon. Nu ska jag till dagis först, bara det.... jag är ju inte van med de morgonbestyren och sedan ner dit och ta blodprov plus dricka en massa konstigheter under en timme... Spykänsla redan nu. Jag hoppas verkligen att det inte ska visa något eftersom jag tycker det har varit nog svårt i tre dagar att avstå mjölkprodukter. Jag har inte klarat det till 100% direkt eftersom jag hittade instruktionen lite sent.... Jag är inte gluten i alla fall tack o lov så vi får väl se... En superduktig o trevlig läkare tar hand om mig på Läkarhuset, en som verkligen tar sig tid och det är man väl inte bortskämd med i Landstingsvärlden...

Får väl återkomma i det trevliga magämnet en annan dag!

2 kommentarer:

Karin Olovsson sa...

Kämpa på!
Har hört fler fall av duktiga läkare på vårdcentraler på senare tid. Skönt att höra att finns såna med.

Johanna sa...

Det där lät inget skojigt. Men se det postitiva med att du nog får bukt med magen och förhoppningsvis må bättre snart! Lycka till imorgon!