När det var vila drog jag i väg till ICA maxi och gjorde en storhandling i lugn o ro, skönt! Köpte faktiskt två julklappar till Gustav, eller födelsedagspresenter kanske det blir. Vi ska ju liksom ha dubbelt... Sedan var jag tillbaka på Fröjden igen och de var fortfarande inne. Det kändes så där att de inte gick ut när de hade varit inne hela dagen. Men jag hoppas att det berodde på det usla vädret och att deras gård inte är klar ännu. De asfalterade i dag så snart har de en finfin gård att leka på... Vid halv tre bestämde jag mig för att vi skulle åka vidare och ha en mysig eftermiddag nu när vi hade chansen så tidigt på eftermiddagen. Vi åkte runt och lämnade några inbjudningar till kalaset och sedan till biblioteket. Där fikade vi muffins o chokladboll innan vi lånade massor av bra böcker. Vi har läst om Nicke Nyfikens jul och Molly i kväll. Gustav älskar att läsa böcker vilket gör mig fantastiskt glad... Jag ska göra allt i min makt för att behålla det intresset! Klockan blev mycket och vi åkte hem och lagade mat, vi åt tillsammans och ingen lämnade bordet förren båda var klara. Det har verkligen varit kvalitetstid för mor & son. Jag är så glad att jag bestämde mig för att hitta den här dagen... Och även glad att jag har så gulliga kollegor som fixar och hjälper mig. Eva, hon är guld hon! Sedan somnade Gustav nöjd och glad i sin säng.
Björnen sover, björnen sover....
Gustav med sin bästa kompis!
På biblioteket ska man läsa böcker...
Ps. Grattis på namnsdagen Cecilia!
1 kommentar:
Vilken härlig dag! Ibland vill man lagra stunder med sina barn i en liten burk med lock som går att öppna långt senare för att få uppleva stunden igen... Och ibland är man väldigt tacksam över att vissa stunder är över och hoppas, hoppas att de inte ska komma tillbaka. Det är underbart att vara förälder, visst?
kram
Skicka en kommentar