tisdag 8 april 2008

Aino-Maija Metsola


Här är det, Aino-majias tyg hos Marimekko som nu pryder vår vägg som en tavla. Jag är jättenöjd och tycker den är fin... Brukar titta på den och undra vem som bor där innanför alla fönster i staden? Jag har gjort tavlan själv vilket är extra kul eftersom jag inte gillar att jobba med tyg överhuvudtaget. Sy och allt vad det innebär, den gåvan fick min syster i vår familj men i det här projektet var det mer häftpistol och grovjobb:-)
Det snöar, brrrr vilket aprilväder! Det är inte ok!
God natt

9 kommentarer:

Karin Olovsson sa...

Den är så fin tavlan och jag komme rihåg hur nöjd du var när du hittade tyget! :-)
Kram

Malin N sa...

Vilken fin tavla, snyggt format, sådär avlång. Håller med dig om det där med sömmandet, häftpistol känns ju mer rejält. Måste bara skriva och berätta att jag plugga på halvtid nästa läsår (lärarlyftet). Jättekul, tycker jag.

kram från ett snöigt Timrå (det har kommit säkert 5 cm senaste dagarna. Vart tog våren vägen?)

Anonym sa...

Hej Malin!
Berätta vad du ska läsa!!! Jag blir jättenyfiken... Funderar själv på lite olika alternativ.

Kram Cecilia

Maria Kvickström Enquist sa...

Tack för den underbara födelsedagspresenten!

Vad fint det blev med tyget. Kul att du "köpte" idén. Vårt tyg har inte kommit från Finland än, jag väntar till jag också får ta fram häftpistolen.
Kram

Anonym sa...

Malin, har du en blogg???

/C

MiTTSeTTe sa...

Snyggt det blev!
/kram

Malin N sa...

Jag har sökt mattekurser med inriktning mot specialpedagogik och didaktik, ma-svårigheter bl a. Håller tummarna för att kurserna blir av. Hoppas på en kurs i Umeå till hösten och därefter Uppsala/Gävle + Sundsvall till våren. Den halvtid jag ska jobba blir som resurs i ma för år 1-3, superkul! Nä, ingen blogg här inte (om det var mig du menade).

Håller för övrigt med dig om att vädret inte är OK!

Anonym sa...

jättefint.

Jag ser att det är fotboll på tv....

Anonym sa...

Heja AIK!