Puh, det tar på krafterna att leva singelliv...:-)
Veckan har varit grymt fullbokad! Fredag efter jobbet åkte jag till min arbetskompis Maria där jag skulle sova. Jag hade vänt och vridit på det många gånger det här med att sova borta och inte ta sig hem till sin egna sköna säng. Men hos familjen Eberhardt har man det så bra så slutligen bestämde jag mig för att även jag ska kunna ta ett eller flera glas vin på en personalfest! Vi åkte till Kungsträdgården och mötte upp fler kollgeor och även hela Stockholm denna soliga löningshelg... Sedan käkade vi middag och spelade bowling på Ball Breaker. Jättebra ställe och en kul aktivitet tycker jag. Bowlingformen uteblev dock men vem tror att den ska vara på topp klockan 22 en fredag? När vi kom i säng efter 01 var jag helt slut. På lördagmorgon mötte jag Erika vid Östermalmstorg. Hon hade plastfickan i högsta hugg med en numrerad karta över second hand butiker vi skulle besöka. Ni som känner Erika förstår att jag blev svettig och ville ha vatten från Seven eleven direkt! Vi var ju naiva och trodde att de dyra blåsorna som Östermalm lämnat efter sig skulle hänga och vänta på oss runt hörnet... Tur nog hade vi fått ett annat tips av Jenny och hamnade först på KIK, en bröllopsaffär. Efter en kvart stod Erika färdigdressad med sin pangklänning på. Ett brett leende medan jag bara pratade i telefonen och kände att det här blir en lång dag för dig Cecilia... Solen var på topphumör så vi drog oss mot Fridays för att få ett bord ute och äta lunch. 40 minuters väntekö gjorde att vi tog ett bord inne och försökte tänka att vi är ju här för att shoppa, inte sitta och sola i vårglansen. Helt plötsligt blir Erika väldigt stirrig och ser ett par på bästa, och jag ljuger inte bästa platsen i hela restaurangen ute som hon kämner! Fix och trix så satt vi med dem och de skulle just betala och gå. Fnitter och gud vad vi var nöjda med det köglidet! När vi sedan promenerade mot Karlaplan diskuterade vi att vi hade haft sånt flyt hela dagen så även jag borde hitta en klänning på sluttampen. Och mycket riktigt så hängde den lilla rosa där och väntade på mig. Väldigt enkel men söt och ändå snygg tycker jag och känner mig nöjd. Nu ska det bara införskaffas lite coola grejer till så jag inte blir för "söt"... Hemma i Sigtuna vid 17, helt färdig och en dryg timme kvar bara till fem trevliga tjejer skulle komma på middag:-) Alla hade gjort en plockrätt var och hela bordet blev ju fullt av supergod mat. Det är en så bra idé att alla hjälps åt, då kan man träffas oftare för att alla orkar. Singellivet tar som sagt på krafterna så vid 02-tiden var det natti-natt. Nu är söndagen här och min man ringde glatt och sa God morgon vid 8. Hur han tänkte vet jag inte men jag svarade glatt tillbaka och sedan hade jag piggnat till så nu är jag uppe! Dags för en promenad och sedan ett träningspass innan min älsklingsson kommer hem från landet. Jag längtar så efter honom och mammalivet igen!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Tack för en supertrevlig kväll igår! Tiden bara sprang iväg. Trodde väl inte att jag skulle komma i säng kl 02.00 men som sagt, tiden går fort när man har kul.
Mammalivet är lite slitigt det med, som du ju vet. Jag och Theo somnade båda i bilen på väg hem från en lång dag på Skansen.
Låter som en härlig helg. Och sedan är man så nöjd att leva småbarnsförälderlivet, med fiskpinnar och udda vantar, igen.
kram
Skicka en kommentar