Vem får jobb på bilbesiktningen? Vad har de genomgått för charmkurs, ingen om jag får tycka till... De är väl bara så jäkla vana att möta sura och otrevliga människor hela dagarna så deras bemötande blir så mot alla? Eller hamnade jag i fel persons händer? Jag var trevlig och försökte prata lite och visste redan på förhand att min kära lilla bil skulle få anmärkningar, det är alltid så nämligen... Det betyder att det gjorde mig inte upprörd men när han hade gått igenom de två fel bilen hade men så kom han till sitt tredje fel! Vindrutetorkare/spolarvätskagrejen ur funktion. Då kom jag på att det precis tagit slut och att jag skulle fyllt på men det glömde jag ju så klart! Jag försöker då lite fint förklara att "tusan det glömde jag ju"... Den är inte ur funktion! Det var då det skar sig regält och han (som tidigare haft tjänst på Samhall) gick i gång och minsann talade om för mig att om det inte kom någon vätska så är den ur funktion... Jag förstår så klart hans poäng men jag menar att där måste man väl som serviceanställd ha lite känsla i mötet med sin kund? Han ville inte prata mer med mig och vände mig ryggen och där stod jag med mitt underkända betyg i handen. Jaha, tack så mycket då sa jag (med normal ton...) Han vände sig fortfarande inte om utan jag såg hur det bara ryckte lite i hans vänstra arm...liksom en vink att du kan gå nu! Jag gick ut och satte mig i bilen och blev skitförbannad. Funderade länge på att gå in igen och läsa lusen av honom och kräva ett tack och hej... Men sedan sansade jag mig och åkte vidare till Jysk och shoppade massa saker som gjorde mig glad igen.
Fy för att besikta bilen! Nästa gång det är dags ska jag glida in i en ny fiiiin bil.......
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
6 kommentarer:
Hm, humorlösa stackare de där som jobbar på bilprovningen. Kan inte annat än hålla med. Hade varit kul att läsa om du verkligen gått in och läst lusen av karln. Hi, hi
Tur att shopping gör en på gott humör iallafall!
//Johanna
Vilken j-a surgubbe. Man förstår ju att dom har regler men ett tack och hej är väl absolut det minsta man kan få när man fick den där larviga anmärkningen.
Jag måste dock säga att jag har haft tur med besiktningsgubbar. En gång hade jag vänt en lampa fel vilket gjorde att den lös åt fel håll. Då öppnade han huven och skruvade dit den rätt. Det kallar jag service!
Det är roligare att besikta en ny bil! Idag har jag bytt till sommardäck... Skönt att vara laglydig igen. Trevlig helg, kram Anna
Cecilia,cecilia du vet ju att bilprovningen är en statlig myndighet! De behöver inte tänka på hur de bemöter sina "kunder" de beordrar in sina kunder med stöd av lagar och förordningar och därmed basta! Bästa sättet är att bemöta sur personal är med glädje och och förståelse över deras tunga och svåra arbetsuppgift vilket förhoppningsvis ger dem en tankeställare inför nästa "kund".
Papsen
Äntligen papsen... har du kommit på hur du skriver kommentarer! Vad kul, nu skriver du väl ofta!!!
Men gud vad roligt att läsa, jag uppskattar verkligen din blogg. Extra mycket med pappas kommentar...
kramar Malin
Skicka en kommentar