Hur ska jag få i hop stegen???
Jag åker bil till jobbet, har inte mycket val eller hur! Sedan har jag alltid tyckt att jag aldrig sitter still på jobbet och det stämmer ju! Men... det måste vara jäkligt korta steg jag tar under dagarna för när jag kommer hem har inte stegräknaren tagit ut sig precis... BU! Det är tur att det ändå gör mig tjurig så jag måste ut och gå för att tusentalen ska öka. Hejja stegräknaren, den utmanar! Jag måste hitta på något mer? Någon har sagt att det är lätt att ligga på 14000 steg per dag, det är ju jättemånga steg. Det fick jag och Erika i hop när vi gjorde stan för några helger sedan, dagtid alltså men annars känns det tufft att få ihop i vardagen!
Synpunkter i ämnet?
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Det är svårt det där när man har för långt till jobbet. Jag känner mig helt förslappad som bara går ur bilen och upp på jobbet.
Min man spelade en golfrunda i lördags och då fick han veta att en kompis hade gått 14.000 steg på en golfrunda. Det är väl bara att hänga med ibland vettja! Förena nytta med nöje!
Folk verkar vara som galna i det här med stegräknare. Även här på jobbet pågår en stegtävling. Har gjort lite efterforskning så här kommer lite hårdfakta: Mellan 6.500 - 7.000 steg är vad du avverkar på en timme om du går i rask takt utan fönstershopping.... Så det är bara till att ut och gå, gå och gå :-)
Skicka en kommentar