lördag 10 maj 2008

28 dar kvar!

Fotbolls EM 2008 går av stapeln i Österrike och Schweiz mellan den 7:e och 29:e juni 2008. Där EM finalen 2008 spelas i Österrikes huvudstad Wien på Ernst-Happel-Stadion med plats för 50,000 åskådare. Sverige spelar i grupp D tillsammans med Grekland, Spanien och Ryssland. Det blir kul! Hoppas på sol och storbild och bra spel av vårt landslag... Det är ju underbart när det är stora sportevenemang på G, tänk vilken sommar för sedan är det OS!


Matcherna Grupp D
10 Juni
Grekland-Sverige
20:45
Salzburg

14 Juni
Sverige-Spanien
18:00
Innsbruck

18 Juni
Ryssland-Sverige
20:45
Innsbruck



Heja Sverige friskt humör, det är sus som gör..... Citat Gustav

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Perfekt att jag fick spelschemat, har gått och funderat på om matcherna är på dagtid. Vore tråkigt att missa dem, då vi inte kan se på tv på skolan...
Jag har lagt min röst på vårbarnet!
Kram Anna

Karin Olovsson sa...

Ja visst längtar man till fotbollsmatcherna?! Ska bli superkul. Förut tittade jag mycket mer på fotboll men nu orkar jag inte ens hålla mig vaken till Champions League matcherna på tv. Men när landslaget spelar EM och VM då är det lätt att hålla sig vaken. Ska bli kul!!!

Johanna sa...

Tack, skönt att ha koll på läget! Nu vet jag iallfall när min sambo kommer sitta som klistrad framför tv-n.... :-)