fredag 18 juli 2008

Framtidens träning?

Jag vill inte påstå att hösten närmar sig men om vi säger så här... Det finns en tid när jag brukar börja fundera över nästa säsongs träning! Den tiden har startat ovanligt tidigt i år eftersom jag verkligen känner att jag måste komma i gång. Ska jag träna vidare på Sats eller försöka hitta någon annan träningsform? Mitt finfina avtal på Sats är på väg att gå ut (tack Johanna!) och det är ju alltid det där med tiden som styr hur mycket man hinner träna i förhållande till vad det kostar. Medan jag funderar kom jag på att jag måste utveckla mina promenader och få dem mer effektiva. Jag köpte ett par stavar och drabbades av väldig "tantvarningskänsla" men skitsamma! Jag gav mig ut på min första tur i spåret i morse. Stavarna går bara på spåret, jag skulle aldrig gå ute på gatorna med dem... Vi brukar alltid kommentera tanter som går med stavar men som har stavarna i släptåg liksom. Nu tog det mig nog ett helt varv runt spåret innan jag fick till tekniken. Det var inte så lätt, mina ben gick mycket snabbare än vad stavarna hann med. Jag ändrade stil och fick fram stavarna mer framför kroppen och då kändes det bättre. Finns det någon expert där ute så kom gärna med råd hur jag blir haj på stavgång! Jag gör ett nytt försök i morgon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr kan jag inte knepet. Vet att jag provade att gå med stavar för ett par år sedan och det var riktigt jobbigt så jag tror absolut att det är bra. Synd som sagt att det ser lite fånigt ut men det är ju sånt mna får bjuda på. :-)
/Karin

Anonym sa...

Halloj!
Jo, jag kör oxå med stavar nu i mitt gravida tillstånd! Jag tycker faktiskt att det är jättebra! Pryltokig som jag är har jag jämfört med pulsklocka löpning/vanlig powerwalk/stavgång och stavar ger definitivt mer!!! Sen är jag också sån att jag bara tar dem i spåret och inte direkt ner på stan... Jag har faktiskt gått kurs en gång på en möhippa = jag är proffs?

Ska vi ta ett par varv nästa vecka?
Kram
Anna