Livet som småbarnsförälder innebär några barnkalas per år! Nu när våra barn börjar bli stora, ja större i alla fall duggar kalasen tätt... I helgen har vi ätit tvåårstårta både lördag och söndag! Kalaset i går var ju riktigt toppen eftersom mamman och pappan hade glömt att skriva på inbjudan när kalaset skulle sluta... Det blev ju fantastiskt trevligt för oss som inte alls ville gå hem utan kom klockan två och åkte när Gustav var riktigt övertrött vid nio-rycket. Då hade vi fått en god grillmiddag på köpet också!
Jag kanske tillhör minoriteten som tycker det är kul med kalas, man får ju själv vara lite social och när det är utekalas leker barnen så bra själva! Vår son får russin och salta pinnar i sin godispåse, han vet inte vad godis är än....stackarn!

Grattis Theo och Alice!
3 kommentarer:
Vilken helg! Vilket väder! Allt flöt på och vi pustade ut i soffan först 21.30. Ett bonusbarn blev kvar och sov över i Theas rum (kusin Wille). Alice har sovit oroligt, många intryck att smälta. Nu är det bara att ladda för nästa sväng kalas. Märstakalaset, kräftkalaset, golfkalaset, Hugokalas, Ellinorkalas, Gustavkalas. Jag tycker alla ska få salta pinnar på Gustavs kalas. Mina tjejjer ääälskar salta pinnar. Russina kan ni behålla. Önska kostar ingenting. :) Kram kram
Hej!
Ville bara visa att jag läser om dig... Gillade verkligen faktadelen i regntrots!! Ha det gott.
Salta pinnar är ju perfekt, Monica Johanssons (hon som tog över din klass på vivsta) dotter fick visst en stycke fröpåse i påsen på ett kalas en gång (och endast detta låg i påsen). Har hört att barnen på det kalaset var....besvikna. Hoppas ingen åt fröna.
Skicka en kommentar