Grattis till våran Emmy i dag på hennes 13 års dag! Hurra!
måndag 20 augusti 2007
Nu rullar tåget igen...
Krama tanter, surr, surr, kaffe, schemaproblem, rättvisa åt alla, nya lösningar, ta hand om nyanställda, tänka(!), planera, packa upp material, städa(!!), fixa, trixa, boka möten, gå på möten och så vidare.... Nu rullar alltså tåget igen vilket betyder att jag är tillbaka på arbetet! Veckan utan elever, vad gör egentligen en lärare då? Tja, rätt mycket faktiskt o detta var några smakprov från alla intryck den första dagen på det nya arbetsåret... -:)
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

6 kommentarer:
Jag har redan jobbat en vecka och gått igenom alla punkter som du tar upp... Imorgon kommer barnen = 16 pratglada killar, spännande!
Cecilia, jag saknade dig på passet igår! Men jag förstår att du var helt slut, med tanke på vad du beskrev. En lärares vardag är minst sagt körig. :-)
Vi som var där på Step-klassen skakade iallafall höfter åt höger och vänster så att salen vibrerade, och som vi svettades. Välkommen nästa vecka!!!
Kram Johanna
Har redan arbetat två veckor som varit rätt så lugna. Idag var alla barn på plats efter sommarledigheten, spralliga och glada, plus nya barn som skall skolas in. Det har med andra ord varit en hektisk dag på jobbet för mig med. Jag kan dock tänka mig att det är mycket förberedelser för dig som arbetar i skolan. Denna värld som jag nu kommer mer i kontakt med eftersom den äldre sonen började i sin förskoleklass i måndags. Han tycker det är jätteskoj och känner sig nog ganska stor. Vi hörs!
Kram Ulle
Jag var på kalas och tvingades äta tårta i stället för att träna... Puh, inte bra men jag är där nästa måndag!!!!
C
Konstigt det där med tanterna tycker jag... Vilka tanter?
Hög igenkänningsfaktor, dessutom har vi varit på kick off: full fart! Imorgon blir det föreläsning på förmiddagen och därefter ska jag hinna massor (helst). Fattar inte var effektiviteten, som var så finslipad i våras, nu tagit vägen. det går trööögt första dagarna efter sommarledighet. Kanske visar det att jag verkligen kopplat av, eller bör jag oroa mig?
undrande lärare
Skicka en kommentar