fredag 10 augusti 2007

Regntrots!

I dag har vi trotsat regnet... Man säger ju alltid att det inte finns något dåligt väder, bara bra kläder! Därför tog vi på oss regnställen och gummistövlar och gick ut på promenad. Gustav somnade i vagnen efter tio minuter och sov gott medan jag traskade vidare i hällregnet, riktigt skönt! En vanlig regndroppe är 0,5-6,0 millimeter i diameter. Den kan aldrig bli större än 6 millimeter – då faller den sönder till flera små...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja nu kommer andra kommentaren hi hi ja regnet måste man ju trotsa emellanåt,men även att det regnat så har det varit varmt o skönt.Kom ihåg en gång när man var liten då gick jag ut i bara nattlinnet det var härligt med det ljummna vattendropparna mot ansiktet

Anonym sa...

jag måste berätta beställde Camilla Läckbergs nya bok Tyskungen fick den igår och jag kan inte sluta läsa,gud vad det är härligt med en bra bok.Så nu sitter man uppkrypen med lite Ben o Jerry(dom som inte vet vad det är så är det världens godaste glass)min bok o självklart mama...hmmm härligt med fredag.Kram

Maria Kvickström Enquist sa...

Edwin gick iväg till skogen med sina nya dagiskopisar på morgonen. I regnet och med galonkläderna på. Så sött!
Ser fram emot loppisen imorgon, hoppas vi gör några fynd.
Kram

Anonym sa...

Oj, är det två Malin...
Ja Malin i Timrå, undrar om du förstått det hela tiden eller om du känt dig förvirrad. Vill bara tillägga att här hos oss har solen strålat hela veckan (ok, en tio-min skur igår eftermiddag).
Trevlig helg, jag börjar jobba på torsdag...

Anonym sa...

Här uppe i norr har vi varit ganska förskonade från regnet. Jag kan dock tycka det är ganska skönt när det duggar så där lite lagom. Mina pojkar tycker det är roligt att ibland få ta fram parapyet och mysa under det medan det skvalar runt om. Vad är det man brukar säga om barn och vatten, finns det en liten vattenpöl så dras de dit som en magnet. Kram Ulle

Anonym sa...

Jag håller koll på er båda Malin:) och vet vem som är vem! Jag är så glad att ni båda skriver på bloggen!