lördag 26 januari 2008

Coolt och läskigt!


Är den inte dödscool?? Skärpan blir bättre om ni klickar på affischen. Jag gillar Gustavs nybeställda tavla helskarpt. Längtar tills den kommer så ska vi göra om en vägg där två nya tavlor ska hänga varav den här är en! Mamman till den här roliga idén är Lisette. Hon är den mest kreativa och duktiga person som jag känner, hon skapar många fina saker! Gustav har två väldigt fina mössor också som är Lisettes design. Hennes blogg finns som länk hos mig!
Gustav är ju en "Kenneth & Cecilia production" som ni ser och vet! I kväll blev jag varse om hur otroligt rädd man är om sin "production"... Gustav krockade med Thea när vi var där och lekte. Han slog inte huvudet men måste oturligt nog ha fått en jättesmäll vid kindbenet, när jag tog upp honom gråtandes blev så slutade han andas och ögonen började rulla. Han kvicknade till men försvann sedan igen. Vi ut på altanen och fick liv i honom och sedan var han jätteledsen. Det var så läskigt! Vi har ju hittills varit så förskonade från elände så jag är ju inte van... men jag kände mig så otroligt maktlös och visste inte vad jag skulle göra! Nu sover han sött vid min sida men jag kommer att ha stenkoll på honom i natt...

Älskar dig Gustav:-)

3 kommentarer:

Karin Olovsson sa...

Skönt att höra att Gustav sover sött! Man blir så skärrad när sånt händer. Vad ska man göra???
Man borde nog gå en sån där "första hjälpen kurs" så man känner sig lite trygg i hur man skall göra när olyckan är framme.
Jag tyckte du skötte dig utmärkt Cecilia. Sov nu sött med Gustav bredvid dig. Theo sover redan sött i sin säng. han var så duktig när jag väckte honom. Gnällde inte att dugg. Sa bara mamma typ 59 gånger.

Ses i morgon.

Anonym sa...

Urs va läskigt! Jag ramlade i trappen med lilla Majken i famnen och lyckades nästan ramla helt på henne. Som tur var slog hon inte i huvudet och grät bara en liten stund och sen verkade allt bra. Det var en hemsk känsla att inte kunna skydda sin lilla sparvel och bara tanken på hur illa det kunde ha gått gav mig ångest. Antar att oron för ens barn sitter i livet ut. Hoppas Gustav är ok! Och tavlan är underbar vi har en likadan! Skulle va kul att ses när vi kommer ner! Kram Hanna

MiTTSeTTe sa...

Tack så hjärtligt Cia! Hoppas att Gustav mår bra, läskigt när sådana saker händer. Hoppas att man får klara sig undan från allt elände.

/kram