måndag 21 januari 2008

Nya projekt på Katarina...

Jag är en sån som alltid vill ha nya projekt i åtanke! Nu är det dags att planera för lite hemmafix... Även om vi bor i ett nytt hus så finns det alltid i mina ögon saker att förändra och förnya! Det krävs även att vi bokar upp vår private snickare och allt i allo sheriffen, söker bygglov och sparar slantar. Jag har tre tänkbara genomföranden som vore roligt att kunna starta med till våren och sommaren och sedan framåt hösten...Vi vill bygga in en del av vår uteplats, jag är så trött på förstörda utemöbler och tallbarr i regnet. Tänk vad trevligt att sitta och mysa under taket i en fin inglasning. Sedan är det extrarummet som blir i vårt nuvarande förråd. Där ska det bli ett fint kontor med gästsäng och en hörna där jag ska ha min gungstol och en läslampa. Gustavs leksaker får också bo där för just nu håller jag på bli galen på alla saker som förgyller hela vardagsrummet. Jag har en idé om att göra om klädkammaren också för att få till bättre förvaring. Hur kan det vara så svårt att få till bra förvaring?
Jag drömmer vidare och återkommer när vi tar första beslutet! Förresten om någon vecka kommer JM hit och tapetserar om hela nedervåningen. De har tappat bort den tapet vi har och därför får de göra om allt... Det blir kanon och jag får en vitare tapet!



4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad roligt! Jag kommer när ni vill och stannar så länge jag behövs! Hammaren i högsta hugg!

Sheriffen

Karin Olovsson sa...

Vilken pappa!!! Får man låna pappor av varandra? ;-)

Visst är det kul att lite projekt på gång. Vad skulle man göra av all tid annars?

Karin Olovsson sa...

Kanske ska säga vad min pappa är bra på.. Han köper kött, ostar, vin och annat supergoda saker. Inte illa det heller.

Anonym sa...

Hej!
Jag har också ett projekt, att måla om mitt kök... Det har jag haft i många år!
Jag har framkallat några kort till dig, gäller ju bara att få iväg dem också.
Kram Anna