lördag 5 januari 2008

Lugnet råder...

Första veckan på det nya året ägnar vi åt lugn och ro i Gällivare! Det innebär att vi sover länge på morgonen när Gustav springer i väg till mormor och morfar. Vi slöar och äter god mat! Det betyder väl också att vi inte har börjat med den där nyttiga maten än... Men i går köpte jag "Må bra" tidningen som en inspirationskälla:-) "På måndag" är ett gammalt klassiskt uttryck som jag gärna använder igen, då är det dags! Tyvärr har vi alla blivit väldigt förkylda, kan väl vara luftombytet från Thailand, Stockholm och nu den norrländska vinterluften. Jag har blivit helt likgiltig till förkylningar för de tar aldrig slut, jag känner mig ständigt snuvig och undrar om jag har något immunförsvar alls? Vi har dock trotsat det lite grann och varit ute på promenader, Gustav har blivit kompis med snowracern, eller boben som man säger på norrländska! Vi har åkt spark och tittat på morfars skotrar. De är lite läskiga för de låter så högt, hur ska det gå till påsk? I morgon går flyget hem igen och vardagen väntar. Det känns helt ok att gå till jobbet faktiskt. Jag har bestämt mig för att agera på ett visst sätt som jag tror gynnar mig själv och det känns bra! Det som känns riktigt uselt är dagis, jag återkommer i frågan men vi har bestämt oss för att vi måste göra något nu!
Må så gott alla, januari betyder att vi går mot ljusare tider!

Inga kommentarer: