onsdag 3 december 2008

Benämning

När jag var gravid med Gustav så hette bebisen inget i magen. Det var liksom inte bara att trolla fram ett bra namn att kalla "den" på vägen. Nu är det annat! Det är fantastiskt att följa Gustavs tankar kring lillebror som han har döpt till Skrållan. Det rimmar inte riktigt men för honom är det självklart att det är en pojke. I bland byter han ut Skrållan mot Zlatan men tack och lov återgår han till Saltkråkans värld fort...
Gustav pussar på magen och pratar med bebisen, han har hittat en gammal napp som han nu ska spara till sitt syskon.
Häftigt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad var det Gustav och Theo sa? Var det inte så att Theos lillebror skulle heta Zlatan och Gustavs Ibrahimovic? :-) Dom är lite småtokiga dom där...
Kram Karin

Johanna sa...

Skoj! Du är tillbaka och fönstret är öppet igen. Det ska bli kul att följa resan. Måste också få gratulera er till den kommande utökningen av er familj!
Kram Johanna

Anonym sa...

Gustav är ju för söt! Och snart blir han ju stor också, då ses vi och då förväntar jag mig glass och tårta!

MiTTSeTTe sa...

Grattis! Kul med tillökning, ser fram emot att följa er resa!
/Kram