Nu gläntar vi på fönstret igen...En spännande resa har startat i vår familj. Inte till varmare breddgrader utan från tre till fyra familjemedlemmar. Följ med på resan fram till Skrållans födelse!
tisdag 30 december 2008
Nytt mot gammalt...
Nu är det färdigläst av de nya moderna böckerna om Halvan och Mulle Meck... I dag har jag och Gustav varit på utflykt till Junibacken. Vi var inte ensamma direkt men det trodde väl ingen heller! Jag blir faktiskt inte stressad eller sur av det utan det bara är hysteriskt på Junibacken nästan jämt. Men med rätt inställning så är det en rolig utflykt för en treåring! Åter till litteraturen. Karlsson på taket har flyttat ut och in har Elsa Beskow och hennes figurer flyttat. Vi fick se en föreställning om Solägget med älvan och kotten och Farbror Blå. De letade toner och sjöng. Det var väl så där men kanske beror det på att jag kände att jag inte riktigt har koll på alla Elsas figurer. Ska man skämmas när man erkänner det? Ja, förmodligen... Efter helgen går vi till biblioteket och lånar dem, alla figurer vi fick se. Jag menar, det är ju bra att vända på det i bland...Bli nyfiken på något nytt och sedan lära sig mer. Det blir Hattstugan, Putte i Blåbärsskogen, Olles skidfärd, Solägget och säkert var det fler!
1 kommentar:
Anonym
sa...
Du behöver inte skämmas över att inte kunna alla Elsas figurer. När vi satte igång med temat Elsa Beskow i skolan hade jag noll koll. Ibland är det bra att vara lärare...då får man ju lära sig ett och annat menar jag...annars kan jag inte hitta så många fördelar...
1 kommentar:
Du behöver inte skämmas över att inte kunna alla Elsas figurer. När vi satte igång med temat Elsa Beskow i skolan hade jag noll koll. Ibland är det bra att vara lärare...då får man ju lära sig ett och annat menar jag...annars kan jag inte hitta så många fördelar...
Skicka en kommentar