fredag 26 december 2008

En dag för eftertänksamhet!

Den här dagen har alltid varit väldigt speciell i våra liv de senaste fyra åren. En dag för mycket eftertänksamhet och tacksamhet för det fina liv vi får leva. I dag är det fyra år sedan Tsunamin i Thailand som vi helt ofattbart var mitt i. Det är fortfarande i dag svårt att förstå att vi överlevde en sådan katastrof och i världen en så stor historisk händelse... I kväll gick dokumentären om Tsunamins barn. Väldigt gripande att följa några familjer som förlorade sina små barn i vågen. Jag berättade för Gustav att han också är ett Tsunamibarn men av annan sort... Vår fantastiska lilla son som blev till raskt efter att allt hade hänt. När vi hade så många tankar kring att ta vara på varje dag och göra något bra av den!
Det är fortfarande något vi måste tänka på varje dag, vi glömmer så lätt och tar allt för givet.

Lev livet i dag och ta hand om dina nära och kära!


Förra julen var vi i Thailand och här lägger Gustav en blomma i havet den 26 december klockan 10:20.

Kram!

Inga kommentarer: