torsdag 4 december 2008

Vinglig start!

Vägen fram hit till slutet av vecka 14 har varit vinglig! Det är underbart att få möjligheten att bli gravid, jag vet! Men det är jä..igt jobbigt att under en sex veckor gå runt och vara grovt "bakfull" dygnet runt. Spy en liten sväng och torka munnen lite fint och hoppa in i bilen och dra vidare till jobbet... Väl på jobbet kunde man ju vid detta tillfälle önska sig ett eget litet krypin där man kan sitta och ruva vid datorn i smyg. Men nä, det är inte min verklighet direkt. Utan 26 glada ivriga elever hängande över axeln från 8:00 prick, det känns. Fröken ursäktar sig och smyger ut i köket och hoppas att ingen ska se när jag smygtar lite yoghurt i en mugg och dricker snabbt, låtsas att det är vatten...
Fröken på Gustavs dagis berättade på utvecklingssamtalet att Gustav berättar så mycket om hur ni har det hemma. Han säger att "min mamma bara ligger i soffan och sover, jag brer över henne filten"... Hoppsan, dags att förklara ett och annat för förskolläraren:)
Men...
Nu har det vänt, hurra!
Nu växer magen med stormsteg och jag glider i väg till jobbet utan problem. Förutom nu då när jag tyvärr har blivit liggande med värsta förkylningen. Inte min grej att vara hemma och bara vara väldigt förkyld... Jag har dock lovat att ta hand om mig lite bättre i detta tillstånd så jag blir hemma även i dag.

Den andra trimestern, om det nu heter så, ska väl vara den bästa?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vilka glada nyheter jag möttes av när jag var in på min mail i morse och läste att du återupptar ditt bloggande och dessutom är gravid, grattis! Vad skönt att höra att du mår bättre. Känner igen det där med illamåendet och suget i magen när man inte åt nog ofta när jag väntade Erik. Nu måste jag gå och läsa godnattsaga för mina barn då deras pappa drog i väg för att se hockey.

Hälsningar Ulle
P.S. Tack för hälsningen via Carola.

Maria Kvickström Enquist sa...

Skönt att illamåendet har lagt sig! En redig bakfylla innebär ju oftast att man har haft trevligt kvällen innan men så är det ju inte direkt vid en graviditet...
Kram till dig, Skrållan (jag tror det blir en tjej!) och killarna.
Vi ses på lördag.

Innebär detta att jag också måste börja blogga igen? Nu kan jag inte skylla på tekniken längre.

Anonym sa...

Ja, kom igen och gör ett julryck Maria!!!

/C