lördag 3 januari 2009

2009!

Sitter och funderar över det nya året och vad det har att erbjuda? Vad kommer att hända och vilka utmaningar står vi inför? Så klart är det ju Skrållans födelse som kommer att stå i fokus det här året. Det känns väldigt spännande för oss i familjen. Vi längtar! Gustav pratar om sig själv som storebror och pussar magen flera gånger varje dag. Han är fast övertygad om att bebisen är en pojke och förmodligen har han väl rätt! Det är så klart att det vore skoj med en flicka för att jämna ut könsfördelningen här i huset lite men självklart är det allra viktigaste att allt går bra! Livet blir annorlunda med två små barn i huset. Kommer vi att drabbas att den omtalade "tvåbarnschocken"? Ser fram emot en lugn och vacker Sverige sommar på altanen...
Det här är också året när jag ska vara ledig från jobbet ett år, för sista gången. Då ska jag komma på vad jag vill bli när jag blir stor. Det är inget litet projekt direkt. Kan jag nyttja det lediga året till att komma vidare i mina tankar och göra något konkret av det? Frågan är väl hur mycket tid man har som tvåbarnsmamma?!
Husprojekt har jag så klart flera, det "poppar" ständigt upp nya ideér i mitt huvud till min mans stora glädje:-) Det största är att bygga vårt extrarum här på nedervåningen. Kommer att bli kanon, jag längtar! Sedan kommer jag nog att få till några fler mindre projekt...
Vi har även planer på en lång resa i slutet av året om allt flyter på med bebisen och allt... Var och exakt när har vi tid att spinna vidare på.
Jag vill så klart komma i form också under det här året. När man går omkring och är gravid och växer för varje dag blir man oerhört inspirerad och taggad att efter förlossningen och en tids amning dygnet runt, då jäklar ska det tränas... Hoppas de tankarna håller i sig ett halvår till!


Ja, det låter ju som ett helt fantastiskt år att se fram emot, härligt!





2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer säkert bli ett superbra år, det är jag säker på!
Bara man är förberedd på att det kommer bli jobbigt med två barn så man inte får en chock, men jag tror både ni som väl som oss har sett lite exempel runtomkring där det verkar lite jobbigt lite till och från trots att våra kopisar verkar fixa den delen superbra! Det kommer ni också göra! :-)
/Karin

Maria Kvickström Enquist sa...

Det kommer att gå så bra så. Med allt! Visst är tiden knapp med två barn men det gäller att prioritera och alla de där ideérna till projekt som ploppar upp i ens huvud måste ibland vänta, tyvärr. Både tid och ekonomi gör att man måste lägga band på sig själv. Men en resa tycker jag absolut ni ska försöka få till, det är underbart att få tid tillsammans på ett varmt ställe.
Kram Maria