En finfin januaridag:-)
Nu gläntar vi på fönstret igen...En spännande resa har startat i vår familj. Inte till varmare breddgrader utan från tre till fyra familjemedlemmar. Följ med på resan fram till Skrållans födelse!
Läs och skriv gärna en hälsning!
4 kommentarer:
Visst är det härligt. En av fördelarna med att bo i detta landet som är mörkt och kallt alldeles för många månader. Då måste man ju kunna få lite tillbaks för de dagar som inte ger tillbaks ett dugg...
/Karin
PS Jag fick ett oroligt samtal i eftermiddags om det var vi som "badat" i Upplands Väsby och det var ju skönt att det inte var så.
Här kan du läsa om isläget dag för dag: http://www.frilufts.se/marsta-sigtuna/
Klicka sedan på "långfärdsskridskor"
Fredagen den 2 januari
Vi har nu ett fantastiskt isläge, med fina snöfria isar. Dock en stor varning. Trots att stora delar av Mälaren har decimetertjock, stabil, is så finns det mängder av öppna eller nyligen frusna partier. De nyfrusna partierna kan ha centimertjock, icke bärig is och vara svåra att skilja från den bäriga isen. Det gäller bl.a. södra delen av Sigtunafjärden utanför Djupvik, och delarna norr och söder om Sigtunafjärden.
Så god kunskap, utrustning och sällskap krävs för att ge sig ut på Mälarens isar.
På söndag räknar vi med att ordna tur på fina isar och vi hoppas att det lätta snöfallet inte ställer till det. Vi återkommer i morgon kväll.
Hälsningar RICKARD
Bra, tack Rickard!
Du är vår egen rapportör! I morgon blir det snö och då ser man inte isen lika bra så då blir det skridskoskola vid Våfflan...
/C
God fortsättning! Det ser helt underbart ut! Men var försiktiga!
/Kram
Skicka en kommentar