lördag 10 januari 2009

Hjälpögon!

Gammal och grå, då måste glasögon på...
Det är väl så det är! Men i mitt fall var det inte ålderstecken ännu. Åh, kul att höra, hur ska det då bli efter 40. Optikern berättade att hon kunde sätta ålder på sina kunder direkt vid undersökningar utan att veta för vid 40 går det utför, så alla vet:-)
Själv var jag översynt och astigmatisk, översynt var inget nytt men det har blivit sämre. Nu är det bara att leta i glasögondjungeln efter något passande. När jag ska ha dem hela dagarna måste jag verkligen trivas. Funderar på att gå internet-vägen, om jag har förstått det rätt så är det en väldig prisskillnad? Vad säger alla som är inne i den svängen, tips mottages gärna...?

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har hört att många köper glasögon med märkesbågar i Thailand men det borde väl de i glasögonsvängen kunna tipsa om.
/Karin

Anonym sa...

Jag skulle säga att det bästa är att gå till en optiker. Då kan man gå tillbaka och korrigera bågar och reklamera glas osv. tills man är helt nöjd.
En av mina vänner beställde iofs. via nätet och är supernöjd med det. Det blir ju något billigare alternativ. Ja, nu kanske du bara blev mer förvirrad. Du får surfa runt och kolla lite! Lycka till. //Johanna

Anonym sa...

Jag läste också att det negativa med nätet var när man behöver hjälp med justeringar osv... Nu har jag i alla fall beställt några provbågar via nätet och sedan får vi se, fortsättning följer!

/C

Anonym sa...

Det är såååå länge till jag ska till Thailand Karin! Tyvärr!!!

Anonym sa...

Har också nyligen varit och kollat synen inför nya glasögon. Jag har hört de som beställt glasögon via nätet och är nöjd med det. Själv väljer jag dock att gå via optikern, fick två bågar till priset av en. Den andra bågen valde jag solglasögon med styrka.Priset för detta landade på ca 3500 kr(valde tunnare glas som kostade lite extra).Det är också svårt att välja båge, det finns som sagt en hel del att välja på. Hos optikern är de oftast duktiga på att ta fram bågar som passar just dig.
Lycka till!
Hälsningar Ulle

Anonym sa...

Har också nyligen varit och kollat synen inför nya glasögon. Jag har hört de som beställt glasögon via nätet och är nöjd med det. Själv väljer jag dock att gå via optikern, fick två bågar till priset av en. Den andra bågen valde jag solglasögon med styrka.Priset för detta landade på ca 3500 kr(valde tunnare glas som kostade lite extra).Det är också svårt att välja båge, det finns som sagt en hel del att välja på. Hos optikern är de oftast duktiga på att ta fram bågar som passar just dig.
Lycka till!
Hälsningar Ulle

Anonym sa...

OPPS! Jag råkade få med min kommentar dubbelt upp.
ulle (datahacker)

Anonym sa...

Hej!
Så det var dags för glasögon även till dig... Det där med att köpa glasögon i Thailand var inget för mig. Vi blev förföljda av en kvinna som sa "new modern style" till de flesta bågarna, jag höll inte med alls. Har du koll på vädret i norr? Håller tummarna för minus och snö. Kram

Anonym sa...

Den historien känner jag igen! *Skrattar...*
Jag hoppas också på vinter, måste kolla upp det och även ringa vår guide...

Vi höres,
kram