Måste verkligen uppvärdera att vi har skogen som en av våra närmsta grannar. Nu har vi tagit på oss stövlarna två dagar i rad och "gått till skogen". Det är en så skön känsla. Ett extra plus är att det finns hur mycket stora fina blåbär som helst, bara att sitta ner och plocka tills du inte orkar mer. Lite i hinken och mycket i munnen tycker min medhjälpare...
Av blåbär måste man bara göra en supergod kaka!
Upp& ner kaka:
100 g margarin (mjukt)
1 dl socker
rör i hop
2 ägg
1 1/2 dl mjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
blåbär
Smörj en form väl, strö mycket farinsocker i botten- Lägg i blåbär
Bred sedan över smeten.
40 min 175 grader- Servera med vaniljsås!

1 kommentar:
hej vännen,vad härligt det låter med blåbär..kanske ska ge mig ut i skogen men är lite rädd för fästingar brrr grannen hade varit i skogen o när dom kom hem så satt det en typ i armhålan vad äckligt
Malin
Skicka en kommentar