Nu gläntar vi på fönstret igen...En spännande resa har startat i vår familj. Inte till varmare breddgrader utan från tre till fyra familjemedlemmar. Följ med på resan fram till Skrållans födelse!
måndag 23 juli 2007
Ny bostad!
Sommarens inredningsprojekt har varit Gustavs lekstuga. Den bodde tidigare hemma hos kusinerna som nu har vuxit i från den. Så vi har tagit ner hela stugan och fraktat hem den, byggt upp den igen. Sedan målat, bytt tak, målat invändigt, lagt nytt golv och pysslat om det mysiga huset... Nu är den klar och han, ägaren verkar nöjd med sitt lilla hus! Här lagas det mycket mat, oftast köttbullar eller korv - undrar varför? De leker med alla saker och det är härligt att se hur kul Gustav o alla besökare har i "lektugan" som han själv kallar den! Kanske är jag ändå den som har haft roligast, som fått "bossa" över inredningen ändå tills min man yppade att nu blir det snart för "puttinuttigt". Det var då hockeytröjan fick sin plats i taket!
1 kommentar:
Anonym
sa...
Jag kan bara bekräfta hur fin lekstugan är! Wilma kommer gärna på besök snart igen!
1 kommentar:
Jag kan bara bekräfta hur fin lekstugan är! Wilma kommer gärna på besök snart igen!
/Anna
Skicka en kommentar