tisdag 26 februari 2008

Heldag i city!

I går var det måndag och sportlov vilket innebar en heldag ensamma på stan för mamma Cecilia och Maria.... Två sargade fröknar som bara ville njuta av en dag i shoppingens tecken... Vi var i tid kan man säga och klev av tåget på Södra station klockan 10:00 exakt! Man får ju inte missa något när tillfället ges! Vi gick runt på de trevliga gatorna Skånegatan, Bondegatan, Åsögatan och där finns mycket fina inredningssaker och roliga barnklädesaffärer! Mitt mål var en rolig och annorlunda mössa till Gustav men det lyckades inte. Vi tog en välförtjänt fika redan 11 och tyckte att vi fick dela på en blåbärspaj och vaniljsås till latten. Sedan drog vi oss ut mot Götgatan och in på den nya gallerian där. Den var bra och hade många schyssta butiker. Jag köpte en t-shirt på Monki och vi njöt av en lunch uppe på Götgatsbacken. Sedan var det dags att ta tunnelbanan in till smeten= city! Vi kände behov av att tassa in på skobutikerna och stora H&M Hamngatan och ja, ni vet hur det brukar bli! Jag hade en present som jag skulle byta på NK från Efva Attling. Gillar egentligen inte att byta det min man har valt till mig men den här gången ville jag och för honom är det helt ok. Det gick inte så bra och nu får jag åka till butiken på Hornsgatan i stället. Några inköp till hann vi med innan vi var tvungen att fika igen i Gallerian, delade på en muffins där- det var vår dag i går! Sedan gick vi in i den berömda väggen och lunkade till tåget. Vi fnissade lite när vi såg att det blev 17:50 tåget hem. Bra jobbat 10-18 heldagspass!

3 kommentarer:

Karin Olovsson sa...

Jag vill också vara lärare och ha sportlov och åka till stan en hel dag!!!! ;-)

Maria Kvickström Enquist sa...

Tack för en underbar dag, vännen! Det var precis vad vi behövde. Nu är ju frågan hur vi toppar detta? En dag på spa kanske? och då kan ju även de som inte är lärare få följa med.

Anonym sa...

Tja, det finns ju både gott och ont med det jobbet....

Cecilia