
Det här är Pelle och hans bok. Jag kallar honom bara vid förnamn eftersom det känns som om jag känner honom väl efter en 3 timmars föreläsning... Det var verkligen riktigt bra och lärorikt. Samtidigt väldigt känslosamt, sorgligt, svårt och jättekul! Konstig blandning men Pelle beskriv sitt liv från sin barndom och hela vägen fram till i dag. Efteråt är det rätt svårt att återberätta, det var så mycket intryck! Han har Tourettes syndrom vilket vi alla känner till lite ytligt. Nu kan jag mycket mer och inser vilket otroligt handikapp det kan bli. Tics och tvångshandlingar som bara blev värre och värre och till slut höll det på att sluta riktigt illa. Det roliga var hans sätt att beskriva många tokiga situationer, han kunde se och framföra det ur en komisk synvinkel också! Han ger ut en bok om en månad, jag kommer att läsa den och kan bara rekommendera den om ni tycker det verkar lite intressant.
Pelle Sandstrak från Nordnorge
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar